مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در ۱۲ اسفند

عدم ارائه گزارش مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها به ستاد نقشه جامع علمی، تمدید زمان نام‌نویسی در آزمون ارشد علوم پزشکی تا 16 اسفند و تمدید مهلت پذیرش دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه تربیت مدرس از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در ۱۲ اسفند به شرح زیر است:

می‌توانیم به همه دانشجویان آموزش الکترونیک بدهیم

بر اساس این عنوان روزنانه فرهیختگان، شیوع ویروس کرونا در شهرهای ایران موجب تعطیلی فعالیت‌های جمعی و حتی منجر به تعطیلی تمامی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در کشور شده است. تدریس آنلاین در فضای مجازی پویشی است که این روزها در بین افراد فراگیر شده و معلمان و اساتید هم اعلام کرده‌اند که حاضرند دروس را از راه دور و به‌صورت فضای مجازی تدریس کنند و دانشجویان و دانش‌آموزان سعی می‌کنند از طریق فضای مجازی آموزش ببیند. کرونا ویروس بیماری‌ای است که باعث شده اکثر دانشگاه‌ها به‌سمت آموزش‌های مجازی بروند و آموزش‌های مجازی اکنون تبدیل به اولویت اول دانشگاه‌ها شده است.

در دانشگاه آزاد اسلامی یک پتانسیل قوی به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی وجود دارد که گرچه خودش به‌صورت الکترونیک کار می‌کند و به بیش از 15 هزار دانشجو در چهار دانشکده آموزش آنلاین می‌دهد، اما اکنون این آمادگی را دارد که زمینه آموزش آنلاین را برای دیگر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کند.

روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور مجید مشکینی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویدئوکنفرانس با معاونان توسعه مدیریت و منابع استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، به برگزاری کلاس‌های مجازی تاکید کردند و در این جلسه مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی در سریع‌ترین زمان ممکن با تغییر مسیر و تغییر شیوه آموزشی، کلاس‌های خود را از حضوری به مجازی و غیرحضوری تبدیل کند که دستورالعمل اجرایی آن تا چهارشنبه هفته جاری به واحدها ابلاغ می‌شود.

در ادامه هم مهندس حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی خبر از ابلاغ دستورالعمل آموزش از راه دور با شیوه مجازی و الکترونیکی تا پایان هفته به تمام واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا داد.

حیدری همچنین عنوان کرده بود که به‌دنبال آن هستیم که دسترسی دانشجویان را به سایت واحد الکترونیک باز کنیم تا رشته‌هایی که در واحد الکترونیک و سایر دانشگاه‌ها مشترک است، به سایر دانشجویان نیز آموزش داده شود.

عدم ارائه گزارش مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها به ستاد نقشه جامع علمی

منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در این عنوان روزنامه فرهیختگان درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی آموزش عالی گفت: ساماندهی آموزش عالی و سند آمایش آموزش عالی دارای بندهایی هستند که ستاد نقشه جامع علمی کشور، گام‌به‌گام آن را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: از وزارت علوم درخواست کرده‌ایم طرح این وزارتخانه درباره مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها را ارائه دهد که متاسفانه هنوز پیشنهاد خود را در این زمینه ارائه نداده است و از این بابت از آنها گلایه داریم.
دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: طرح کتبی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را نیز از وزارت علوم درخواست کرده‌ایم که هنوز ارائه نشده است. البته وزیر علوم قول داده که هرچه زودتر این طرح ارائه شده و در دستور کار نقشه جامع علمی کشور قرار بگیرد.
وی درباره ساماندهی مراکز آموزش عالی نیز گفت: طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی توسط وزارت علوم ارائه شده و در حال بررسی آن در ستاد نقشه جامع علمی کشور هستیم.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در ۱۲ اسفند به شرح زیر است:

زمان نام‌نویسی در آزمون ارشدعلوم پزشکی تا 16 اسفند تمدید شد

این عنوان روزنامه آفرینش، به تمدید مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی پرداخته است. به دلیل مشکلات پیش آمده در ثبت‌نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، مهلت ثبت نام و ویرایش کارشناسی ارشد 99 از ساعت 10 صبح چهارشنبه 14 اسفند تا ساعت 24 جمعه 16 اسفند تمدید شد.شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون درج شده است. ثبت نام آزمون فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی صورت می‌پذیرد.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی، پنجشنبه و جمعه، 26 و 27 تیرماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.کلید اولیه این آزمون نیز 28 تیرماه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. این آزمون به صورت یک مرحله‌ای برگزار می‌شود.

بر اساس تازه ترین تغییرات آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی، رشته کارشناسی ارشد بهداشت محیط – بهداشت پرتوها از مجموعه امتحانی بهداشت محیط حذف شده است. از این رو این رشته در آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال 99 پذیرش ندارد.

همچنین بر اساس تذکر بند 1-3 دفترچه راهنمای ثبت نام، جهت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد، دانشجویان باید از تحصیل انصراف داده و سپس ثبت نام کنند و می‌توانند تا 20 اسفند 98 از آزمون انصراف دهند. اسامی نهایی پذیرفته شدگان نیز 12 شهریور ماه اعلام می‌شود.

آمار زیستی، آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، آموزش هوشبری، اپیدمیولوژی، اتاق عمل، اعضای مصنوعی و وسایل کمکی، اقتصاد بهداشت، ارگونومی، اکولوژی بهداشت، انفورماتیک پزشکی، ارزیابی فناوری، بینایی سنجی، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، بیولوژی و کنترل ناقلان بیماری ها، پدافند غیرعامل در نظام سلامت، تاریخ علوم پزشکی، ژورنالیسم پزشکی، سلامت سالمندی، سلامت و ترافیک، شنوایی شناسی و علوم تشریحی برخی از رشته های آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته گروه پزشکی است.

آزمون کارشناسی ارشد در کلیه رشته‌ها (به جز رشته مددکاری اجتماعی) به صورت یک مرحله‌ای برگزار خواهد شد.هزینه ثبت نام برای هر گروه امتحانی مبلغ 45 هزار تومان به همراه 600 تومان جهت ارسال پیام کوتاه آزمون است.

این آزمون در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کاشان، کرمانشاه، کرمان، گرگان، گناباد، مشهد، همدان، یاسوج و یزد برای 83 رشته گروه علوم پایه پزشکی و چهار رشته داروسازی برگزار می‌شود.

هزینه ثبت نام برای هر گروه امتحانی مبلغ 450 هزار ریال (45 هزار تومان) به همراه 6 هزار ریال (600 تومان) جهت ارسال پیام کوتاه آزمون است. داوطلبان باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در بخش پیوند الکترونیکی هزینه ثبت نام آزمون‌های مرکز سنجش آموزش پزشکی، نسبت به پرداخت هزینه شرکت در آزمون اقدام کنند.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی، 26 و 27 تیرماه در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کاشان، کرمانشاه، کرمان، گرگان، گناباد، مشهد، همدان، یاسوج و یزد برای 83 رشته گروه علوم پایه پزشکی و 4 رشته داروسازی برگزار می‌شود.

مهلت پذیرش دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه تربیت‌مدرس تمدید شد

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، مهلت پذیرش دانشجو در دوره‌های دکتری بدون آزمون دانشگاه تربیت مدرس تا روز یکشنبه 29 فروردین تمدید شد. دانشگاه تربیت مدرس به منظور فراهم کردن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد از بین دانش آموختگان کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور به استناد آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شیوه‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان (برگزیدگان علمی) مصوب شورای دانشگاه، نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط عمومی و اختصاصی در دوره‌های دکتری تخصصی اقدام می‌کند.

داوطلبان در صورت واجد شرایط بودن، حداکثر تا پایان روز یکشنبه 29 فروردین ماه نسبت به ثبت‌نام الکترونیکی از طریق سامانه جامع آموزشی دانشگاه اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062577

وب گردی

وب گردی