فقط به وزارت بهداشت ماسک می‌فروشیم

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان مشکل کنونی کشور در زمینه ماسک را حجم بالای تقاضا عنوان کرد و گفت: متاسفانه با ورود ویروس کرونا به داخل کشور شرکت‌های تولید کننده ناگهان با حجم بالای تقاضا روبه‌رو شدند و از آنجایی که شرکت‌ها ظرفیت محدودی را برای تولید ماسک دارند نمی‌توانند پاسخگوی این حجم از نیاز بازار باشند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نسیم غلام شهبازی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان که تولید کننده ماسک‌های تنفسی نخی است اظهار کرد: براساس بخشنامه صادر شده تولیدات شرکت فقط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده می‌شود و هیچ کالایی از تولیدات این شرکت به شرکت‌های پخش کننده تحویل داده نمی‌شود.

این فعال فناور ادامه داد: از ماه گذشته و براساس دستورات صادره تولیدات این شرکت فقط به وزارت بهداشت فروخته می‌شود و هیچ گونه صادراتی نیز صورت نمی‌گیرد.

شهبازی افزود: هم اکنون این شرکت با صد درصد ظرفیت مشغول به فعالیت است و مشکلی خاصی در زمینه تولید و فروش ماسک‌های تنفسی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان به افزایش قیمت مواد اولیه اشاره کرد و گفت: از چندی پیش برخی از شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه قیمت‌های خود را افزایش داده‌اند و همین امر موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای خرید مواد اولیه شده است ولی این موضوع درباره شرکت‌هایی رسمی که کاملا تابع قوانین و مقررات هستند صدق نمی‌کند و همچنان مواد اولیه را به قیمت گذشته در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند.

شهبازی مشکل کنونی کشور در زمینه ماسک را حجم بالای تقاضا عنوان کرد و گفت: متاسفانه با ورود ویروس کرونا به داخل کشور شرکت‌های تولید کننده ناگهان با حجم بالای تقاضا روبه‌رو شدند و از آنجایی که شرکت‌ها ظرفیت محدودی را برای تولید ماسک دارند نمی‌توانند پاسخگوی این حجم از نیاز بازار باشند، از سویی دیگر تا پیش از ورود این ویروس به ایران حجم تقاضای خرید برای صادرات نیز به شدت افزایش یافت از این رو این عوامل باعث ایجاد وضع موجود بازار شده است.

این فعال فناور گفت: این شرکت تابع قوانین موجود است و در حال حاضر نیز بنا به دستورات صادر شده هیچ مقداری از تولیدات به شرکت‌ها و یا خریداران غیر از وزارت بهداشت به فروش نمی‌رسد و این وزارت بهداشت است که تشخیص می‌دهد که چه زمان و در چه مکانی ماسک‌ و یا اقلام ضروری مورد نیاز توزیع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062617

وب گردی

وب گردی