سکوت منفعت‌طلبانه وزارت امور خارجه در برابر کشتار مسلمانان هند

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: وزارت امور خارجه به دلیل اینکه کشور هند بزرگ‌ترین مشتری خرید نفت ایران در جهان بوده، در برابر کشتار مسلمانان در هند سکوت کرده است.

معین رضیعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وضعیت اسفبار مسلمانان در هند اظهار کرد: سال‌هاست که مسلمان در کشمیر و هندوستان به دلایل واهی و مختلف مورد آزار و اذیت دولت و هندوها قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: دولت مودی هند از زمان به قدرت رسیدن، ارتباطات خود را با رژیم منحوس اسرائیل گسترش داد به گونه‌ای که مسئولان این دو کشور در بسیاری از موضوعات سیاسی و بین‌المللی مواضع یکسانی در قبال مسائل دارند.

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: کشور هند قبل از به قدرت رسیدن کابینه مودی مواضع مشخص و حمایت‌گرایانه یا بعضا بی‌طرفانه درباره موضوع فلسطین و غزه داشت.

دولت مودی هند و اسرائیل اشتراک بسیاری دارند

وی با بیان اینکه دولت مودی هند مشترکات بسیاری با یهودیان دارد، گفت: هندوهای حامی مودی نیز مانند یهودیان صهیونیستی گمان می‌کنند مورد ظلم و ستم قرار گرفتند. هندوها معتقدند امپراطوری 600 ساله مسلمانان در شبه قاره هند باعث ظلم و ستم بر هندوها شده و این تفکر ریشه دشمنی با مسلمانان در این کشور است.

رضیعی با انتقاد از نگاه نژادپرستان و افراط گرایانه هندوها نسبت به مسلمانان عنوان کرد: نگاه نژادپرستان دولت هند باعث نزدیکی با اسرائیل شده به گونه‌ای که در حوادث کشتار مسلمانان کشمیر در چند ماه گذشته، رژیم اسرائیل کمک‌های لجستیکی و طراحی نظامی برای سرکوب مسلمانان کشمیر انجام داد. همچنین دولت هند بزرگ‌ترین مشتری خرید سلاح و اسلحه از رژیم صهیونیستی است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: دولت هند با وضع قوانین جدید شهروندی در این کشور در عمل مسلمانان را شهروند درجه چندم نامیده است و شرط حقوق تابعیت جدید در هند را منوط به مسلمان نبودن قرار داده که باعث موجی از اعتراضات مسلمانان در هند شده است.

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های دیپلمات‌های هندی درباره وضعیت مسلمانان این کشور اظهار کرد: به نظر می‌رسد دولت مودی هند و بزرگان هندوها به دنبال پیاده‌سازی راهکار تشکیل اسرائیلی دیگر در هند دارند.

به گفته رضیعی، دولت مودی و هندوها با کشتار مردم مسلمان، ایجاد محدودیت برای آنها و ترغیب به مهاجرت قصد دارند مسلمانان را به حاشیه رانده و هندوها در راس قدرت قرار بگیرند. همچنین موجب بازگشت هندهای مهاجرت کرده با کشورهای دیگر به کشمیر فراهم شود.

دستگاه دیپلماسی منفعت‌طلبانه سکوت کرده است

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از سکوت دستگاه دپیلماسی کشور در موضوع کشتار مسلمانان هند انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مجموعه وزرات امور خارجه بسیار منفعت طلب بوده و حاضر نیست در موضوعاتی که مرتبط به جهان اسلام و مسلمان است، ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی و منفعت سیاسی برای دیپلمات‌های کشور بر مسائل جهان اسلام ارجحیت دارد، گفت: وزارت امور خارجه به دلیل اینکه کشور هند بزرگ‌ترین مشتری خرید نفت ایران در جهان بوده و همچنین در بندر چابهار مشغول به سرمایه‌گذاری است موضع‌گیری درست و قاطعانه‌ای در برابر کشتار و آزار مسلمانان این کشور انجام نمی‌دهد.

رضیعی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه دپیلماسی کشور در هر موضوعی که دچار سکوت و انفعال شد، باید گروه‌های مردم نهاد و دانشجویی برای جبران ضعف وزارت امور خارجه وارد میدان شوند و با اتحاد دانشجویان جهان اسلام بتوانند موضع‌گیری درستی انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062618

وب گردی

وب گردی