پایان  مرمت بنای تاریخی مهمانسرای دانشگاه امام علی (ع) درحصار ناصری

شهردار منطقه 11 تهران در آستانه آغاز سال نو از پایان پروژه مرمت و پیرایش جداره بنای تاریخی مهمانسرای دانشگاه امام علی(ع) که از سوی اداره زیباسازی این منطقه به مدت 4 ماه در دست انجام بود؛ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نصراله آبادیان با اشاره به اجرای پروژه طراحی شهری که مرمت و باز طراحی که در 3 نقطه این منطقه در دست اجراست گفت: طرح مرمت و باز طراحی میدان رازی ، مرمت و نوسازی زیر پل هلال احمر و نیز میدان مترو در خیابان جنگ که بنای تاریخی مهمانسرای دانشگاه امام علی (ع) نیز در این پروژه واقع شده؛ در دستور کار اداره زیبا سازی قرار گرفت که از چندی پیش در دست انجام است.

آبادیان افزود: در پروژه طراحی شهری میدان مترو ، عملیات مرمت و پیرایش جداره و سرستون های بنای 90 ساله مهمانسرای دانشگاه امام علی (ع) متعلق به دوره پهلوی اول که در محدوده حصار ناصری و باغشاه قرار دارد؛ انجام شد.

شهردار منطقه 11 با بیان این که برای مرمت هر بخش از معتبرترین متخصصان و کارشناسان مرمت ابنیه تاریخی استفاده شده است ؛ عنوان کرد: این بنای ارزشمند دارای سرستون های فاخر ، تزئینات و آجر کاری های زیبا و سرستون هایی است که به لحاظ معماری و تاریخی واجد ارزش هستند و مرمت آنها نیز توسط اساتید هر بخش انجام شده و در طول زمان مرمت نیز از صاحب نظران و کارشناسان تجربی نیز برای احصاء نظراتشان دعوت به عمل آمد.

به گفته آبادیان در مرحله اول اجرای عملیات مرمت و پیرایش بنای تاریخی مهمانسرای دانشگاه امام علی (ع) سعی شد الحاقات نما طوری حذف شوند که به ساختار کل بنا خدشه ای وارد نشود. همچنین برای مرمت درها و پنجره ها یکی از دشوارترین و زمان بر ترین مراحل رنگ برداری آن ها بود که توسط متخصصان انجام شد.

وی افزود: شهرداری منطقه 11 در حال انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه امام علی (ع) برای استفاده عموم شهروندان از امکانات این مکان ارزشمند تاریخی است .

پروژه بازطراحی میدان مترو در خیابان جنگ و بنای تاریخی مهمانسرا با تأکید بر هویت تاریخی محل از 4 ماه پیش توسط اداره زیبا سازی شهرداری منطقه 11 آغاز شده که در باز طراحی شهری این میدان تمام فضای اطراف به عمق یک پلاک در دستور کار است و در اجرای این طرح بهسازی در نقاط کف میدان، جداره ها، المان ها و مبلمان های شهری انجام شده است. همچنین در اجرای پروژه بازطراحی میدان مترو متجانس بودن هواکش مترو با ساختمان مهمانسرا لحاظ شده و برای این هدف از مصالح و آجر متناسب با بنا استفاده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062646

وب گردی

وب گردی