کنترل شیوع کرونا با کاهش ترددهای غیرضروری

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: اگر از همان ابتدای شروع بیماری در چین، ورود و خروج افراد در این کشور محدود و کنترل می شد، شاید امروز در این حد با این مشکل به صورت جهانی روبرو نبودیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامحسین عبدیزدان در خصوص عوامل گسترش شیوع کرونا در جهان گفت : امروز جهان با یک بیماری نو پدید به نام ویروس کرونا درگیر شده که بیش از ۵۰ کشور جهان را در قاره‌های گوناگون درگیر خود کرده و در برخی کشورها منجر به تعطیلی کامل یا نسبی آن کشورها شده است.

وی افزود: در حال حاضر در مجامع علمی بیشترین مباحث پیرامون روش های کنترل کرونا که شامل رعایت بهداشت فردی مانند شستشوی مکرر دست‌ها، پرهیز از افراد بیمار، رعایت فاصله 5/1 متری از دیگران و... است، ولی شاید نکته بسیار مهمی که کمتر به آن توجه شده، بحث تردد در شیوع کرونا است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: شیوع بیماری از کشور چین به سایر نقاط جهان و بر اثر تردد افراد به چین و بالعکس بوده است، یعنی اگر از همان ابتدای شروع بیماری در چین، ورود و خروج افراد در این کشور محدود و کنترل می شد، شاید امروز در این حد با این مشکل به صورت جهانی روبرو نبودیم و متاسفانه شاهدیم که این بیماری چنین افسار گسیخته مرزهای کشورهای گوناگون را در می نوردد و دست آوردها و نتایج به قدر تلاش ها نیست.

عبدیزدان عنوان کرد: اکنون نیز دیر نشده و ما باید با روش های خود کنترلی، از انواع ترددهای غیر ضروری در سطح شهر، مسافرت به سایر شهرها و... خودداری کرده و بدانیم که این عدم تردد، به ویژه برای سالمندان بالای ۶۰ سال، مبتلایان به بیماری های خاص مانند دیابت، ام‌اس، سرطان و افرادی که داروهای ضد ایمنی مصرف می‌کنند فوق‌العاده با اهمیت تر و حساس تر است چنانکه حتی نزدیکان این افراد نیز با کاهش تردد می توانند خطر ابتلاء را برای عزیزان خود کاهش دهند و به یاد داشته باشیم که توجه وعمل کردن به یک شعار ساده مهم است و آن اینکه تردد بیشتر مساوی است با شیوع بیشتر کرونا.

انتهای پیام /

کد خبر: 1062650

وب گردی

وب گردی