آمار رسمی تولید نفت روسیه در ماه فوریه منتشر شد

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد: تولید نفت روسیه در ماه فوریه 11.29 میلیون بشکه در روز بود که اندکی از 11.28 میلیون بشکه در روز در ماه ژانویه بیشتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، تولید نفت روسیه در ماه فوریه 11.29 میلیون بشکه در روز بود که اندکی از 11.28 میلیون بشکه در روز در ماه ژانویه بیشتر است.

رویترز این خبر را به نقل از خبرگزاری اینترفاکس روسیه بر اساس آمار وزارت انرژی روسیه منتشر کرده است.

رویترز دو روز پیش به نقل از منابع آگاه خبر داده بود که تولید نفت روسیه از جمله میعانات گازی از ابتدا تا 27 فوریه 11.29 میلیون بشکه در روز بوده است. (جزئیات بیشتر) قرار بود، آمارهای رسمی روسیه امروز منتشر شود.

از اواخر سال گذشته روسیه اجازه یافت تا تولید میعانات گازی، نوعی نفت بسیار سبک را از سهمیه خود در اوپک پلاس برای کاهش تولید مستثنی کند، اما به اعلام آمار بدون تفکیک ادامه داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیروز اعلام کرد قیمت کنونی نفت برای مسکو قابل قبول است اما رد نمی‌کند که باید اقدامی انجام داد؛ از جمله با شرکای خارجی خود.(جزئیات بیشتر)

در حال حاضر، سهمیه تولید نفت روسیه بدون میعانات گازی 10.33 میلیون بشکه در روز است. با این آمارهای اولیه مشخص نیست، مسکو تا چه اندازه به تعهدات خود بر اساس اوپک پلاس پای‌بند بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062691

وب گردی

وب گردی