تشکیل جلسه اضطراری دولت انگلیس برای مقابله با کرونا با تأخیر چندروزه

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس، دولت این کشور پس از چند روز وقفه، جلسه‌ای اضطراری را برای مقابله با این بیماری تشکیل داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دولت انگلیس روز دوشنبه جلسه‌ای اضطراری را برای نهایی کردن طرح‌هایش برای مقابله با ویروس جدید کرونا برگزار کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی. بی. سی» با افزایش شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در انگلیس به ۳۶ نفر، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور ریاست جلسه اضطراری دولت موسوم به «کبرا» را بر عهده گرفت.

جانسون پس از اتمام این جلسه به خبرنگاران گفت: «نشست کبرا با موضوع ویروس کرونا برگزار شد. فکر می‌کنم تأکید بر این نکته بسیار مهم باشد که ممکن است این مشکل (شیوع بیماری) طی هفته‌های آتی چشمگیرتر شود. به همین منظور تمام آمادگی‌های لازم را اتخاذ کرده‌ایم. ما از سیستم بهداشت عمومی فوق‌العاده و سیستم آزمایش بیماری فوق‌العاده‌ای برخورداریم و انتشار این بیماری را تحت رصد داریم».

نخست‌وزیر انگلیس افزود: «بر روی یک طرح به توافق رسیدیم که در ان در صورت انتشار ویروس اقدامات لازم اجرا شوند و از افراد آسیب‌پذیر محافظت کنیم. اکنون در حال توسعه این بستر هستیم و جزئیات آن اعلام خواهد شد».

وی افزود: «باید تأکید کنم در حال حاضر بسیار مهم است که مردم این را در نظر داشته باشند که مطابق معمول به کسب‌وکار خود ادامه دهند».

از سوی دیگر روزنامه «ایندیپندنت» نوشت، به دلایلی از «صادق خان» شهردار لندن برای شرکت در نشست کبرا دعوت نشده است. شهرداری لندن این اقدام دولت را «عجیب» توصیف کرد.

نشست اضطراری دولت درباره شیبوع کرونا در انگلیس قرار بود چند روز پیش انجام شود، اما جانسون آن را تا پس از تعطیلات آخر هفته در این کشور به تعویق انداخت.

سخنگوی دولت انگلیس گفت، با این وجود جانسون از روز جمعه تا یکشنبه اخبار جدید در خصوص سیل‌های اخیر انگلیس و شیوع ویروس کرونا را پایش خواهد کرد. اما در عوض جانسون در تعطیلات آخر هفته، اعلام کرد قرار است او و نامزدش صاحب فرزند شوند.

سیاست‌مداران هر دو حزب کارگر و محافظه‌کار، بار‌ها به کوتاهی و کم‌کاری جانسون در رسیدگی به امور کشور اعتراض کرده‌اند. آن‌ها روز چهارشنبه در جلسه پارلمان به انتقاد از وی پرداختند که هفته گذشته را در عمارتی تفریحی در «چیونینگ» گذرانده بود.

در این جلسه پارلمان «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر گفت: «او فقط تظاهر می‌کند که برای مردم ارزش قائل است در حالی که وقتی آن‌ها برای رأی دادن صف نکشیده باشند برایشان ارزشی قائل نیست».

کوربین افزود: «هنگامی که فرماندهی ایرانی (سردار قاسم سلیمانی) ترور شد او در یک جزیره خصوصی به سر می‌برد و هفته پیش هم در عمارتی در کنت بود. چطور کشور ما باید به یک نخست وزیر پاره وقت اعتماد کند؟».

امروز اتحادیه اروپا هم امروز دوشنبه سطح هشدار به دلیل افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا را یک درجه بالاتر برده است. ویروس کرونا اکنون حداقل در ۶۵ کشور جهان شیوع پیدا کرده است.

این ویروس از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062694

وب گردی

وب گردی