درخواست ۱۲۵ بسیج دانشجویی کشور درباره لزوم دفاع دستگاه دیپلماسی از ملت مسلمان هند

۱۲۵ بسیج دانشجویی سراسر کشور به وزیر امور خارجه ایران در رابطه با لزوم دفاع دستگاه دیپلماسی از ملت مسلمان هند نامه نوشتند.

نامه ۱۲۵ بسیج دانشجویی سراسر کشور به وزیرامور خارجه در رابطه با لزوم دفاع دستگاه دیپلماسی از ملت مسلمان هند

«بسم الله الرحمن الرحیم
وَ کُونا لِلظالمِ خصماً و لِلمظلومِ عوناً
وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر ظریف
سلام علیکم

پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: "مَن أصبَحَ و لَم یَهتَمُّ بأُمورِ المسلمینَ فَلَیسَ بمُسلمٍ و مَن یَسمَع رجلاً یُنادی یا لَلمُسلمین فَلَم یُجبهُ فَلیسَ بِمسلمٍ: کسی که شب را به صبح رساند و به امور مسلمانان اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست و کسی که ندای فردی را که فریاد می‎زند‌ ای مسلمانان به فریادم برسید و پاسخش نمی‎گوید مسلمان نیست."

در روز چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ (۱۱ دسامبر۲۰۱۹) لایحه‌ای ظالمانه در هند به تصویب رسید که بر اساس این قانون، پناهجویان کشور‌های بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ وارد این کشور شده اند می‌توانند شهروند این کشور شوند، اما گویا این قانون شامل حال مسلمانان این کشور نمی‌شود!

مسئول دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو هم این اقدام هند را تبعیض آمیز خواند و گفت که این قانون موجب تضعیف حق برابری در برابر قانون می‌شود، که این مورد نیز در قانون اساسی هند تصریح شده است و دولت هند نیز با امضای کنواسیون حقوق بشر سازمان ملل به آن متعهد شده است.

در کنار این قانون، طرحی با عنوان (ثبت نام ملی شهروندان NRC) اجرا خواهد شد. در این طرح افرادی که ساکن هند هستند، اما قادر به اثبات تابعیت هندی خود در دادگاه‌هایی موسوم به (دادگاه خارجی ها) نباشند به بازداشتگاه منتقل خواهند شد؛ که ترکیب این طرح با قانون اعطای شهروندی نتیجه‌ای جز کاهش جمعیت مسلمانان هندی نخواهد داشت.

همچنین متاسفانه در چند روز اخیر گزارش‌هایی حاکی از حمله مشترک هندو‌های متعصب و نظامیان هندی به اجتماع اعتراض آمیز مسلمانان مشاهده شده و صحنه ها‌ی رقت باری را در پی داشته است و طبق گزارش‌های موجود، حداقل ۴۲ مسلمان جان خود را در اتفاقات اخیر از دست دادند.

هم‌زمان با حمله‌ی هندو‌های متعصب به مسلمانان معترض در دهلی نو در دیگر مناطق این کشور نیز صحنه‌های حمله به منازل و خانه‌های مسلمانان مظلوم مشاهده شده است. گفته می‌شود در منطقه راجن پوره، هندو‌ها با حمله به منازل مسلمانان بخشی از خانه‌ها را به آتش کشیدند و تعدادی از مسلمانان مظلوم این منطقه به شکل فجیعی به شهادت رسیده اند.

حال سوال ما به عنوان بسیج دانشجویی که طبق فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رسالت خود را دفاع از مستضعفین جهان و ورود به مسائل و شئون مختلف از جمله حوادث طبیعی و غیر طبیعی و... می‌داند، از حضرتعالی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در امورخارجه این است که چرا با گذشت چند ماه از این فاجعه عظیم دستگاه دیپلماسی کشور اسلامی ایران سکوت کرده است؟

مگر غیر این است که طبق اصل ۱۵۱ قانون اساسی، دفاع از حقوق همه مسلمانان جهان جزء یکی از اصول اساسی سیاست خارجه نظام اسلامی محسوب می‌شود.

مگر غیر این است که مطابق اصل ۱۵۴ قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی ایران، حمایت از مبارزات حق‌طلبانه مستضعفین جهان را آرمان خود می‌داند.

پس چرا حرکت و عملی را از مجموعه وزارت امور خارجه که می‌بایست بلندگوی سیاست خارجه نظام اسلامی باشد مشاهده نمی‌کنیم؟

تاچه زمانی می‌بایست شاهد قتل عام گسترده‌ی مسلمانان جهان باشیم، اما دستگاه تبلیغاتی استکبار جهانی بر طبل هلوکاست دروغین یهودیان بکوبند؟

از حضرتعالی به عنوان نماینده‌ی جمهوری اسلامی ایران در امور خارجه انتظار می‌رود که نسبت به این مسئله برخلاف مسائل گذشته، وظیفه‌ی دینی و شرعی و قانونی خود را به درستی انجام داده و در جوامع بین الملل نسبت به این ظلم بزرگی که در حق ملت مسلمان هند انجام شده است اقدامات مناسب انجام دهید.

امید است که با اصلاح این رویه و فعال شدن دستگاه دیپلماسی و واکنش صحیح نسبت به چنین موضوعاتی، سبب روشنگری فجایع اتفاق افتاده در دید افکار عمومی جهان و نجات مسلمانان مظلوم هند و حمایت از آنان گردد.

پی نوشت: لزوم التزام کشور‌های جهان و سازمان‌های بین المللی به مواد ۱,۲,۳,۶,۷,۱۹,۲۲,۲۹ اعلامیه حقوق بشر مصوب ۱۹۴۸»

کد خبر: 1062696

وب گردی

وب گردی