ظریف موج خشونت سازمان یافته علیه مسلمانان در هند را محکوم کرد

وزیر امور خارجه ایران موج خشونت سازمان یافته علیه مسلمانان در هند را محکوم کرد و از مقامات هند خواست که اجازه ندهند این آدمکشی بی معنا ادامه یابد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) در توئیتی در واکنش به اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان در هند نوشت: ایران موج خشونت سازمان یافته علیه مسلمانان هند را محکوم می‌کند.

وی افزود: ایران برای قرن‌ها دوست هند بوده است. از مقامات هندی می‌خواهیم که رفاه همه هندی‌ها را تضمین کنند و اجازه ندهند این آدمکشی بی معنا ادامه یابد.

وزیر خارجه ایران در این توئیت تأکید کرد: مسیر پیش رو باید براساس گفتگوی مسالمت آمیز و حاکمیت قانون باشد.

در همین خصوص نیز سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی خود در این باره اظهار داشت: ایران با نگرانی اخبار هند درباره جنگ‌ها و اختلافات قومی و مذهبی را در این کشور دنبال می‌کند و از آنچه رخ داده بسیار متاسفیم. هند را کشوری با تساهل مذهبی که هفتاد و دو ملت در آن زندگی می‌کنند و همیشه در کنار هم با آرامش و همزیستی مسالمت آمیز زندگی می‌کنند، می‌شناسیم. اخباری که می‌شنویم خیلی نگران کننده است و امیدواریم هر چه زودتر به خشونت‌ها علیه مسلمانان در هندوستان خاتمه داده شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین افزود: ایران از کانال‌های رسمی این قضیه را دنبال کرده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این خشونت‌ها پایان یابد و ثبات و آرامش به اقلیت‌ها در هند به ویژه مسلمانان باز گردد.

گفتنی است به دنبال اعتراضات گسترده اخیر در هند در اعتراض به قانون جنجالی شهروندی که علیه مسلمانان به شمار می‌رود، خشونت هندو‌ها علیه مسلمانان در این کشور به شدت افزایش یافته است. در دسامبر سال ۲۰۱۹، مجلس اعیان پارلمان هند، لایحه اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان از کشور‌های همسایه را به تصویب درآورد که منتقدان معتقدند که این لایحه بخشی از دستور کار دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور برای به حاشیه راندن مسلمانان ین کشور و اهانت به اصول برابری در قانون اساسی هند است. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

کد خبر: 1062706

وب گردی

وب گردی