مصلحت‌اندیشی نادرست دولت عامل گسترش کرونا در کشور است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک گفت: متاسفانه دولت به دلیل مصلحت اندیشی نادرست و ضعف رسانه‌ای دیر هنگام اقدام به اطلاع رسانی درباره ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور کرد که باعث افزایش تعداد نفرات مبتلا به این بیماری شده است.

رضا کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به شیوع ویروس کرونا در بیشتر استان‌های کشور اظهار کرد: در حال حاضر کشور در شرایط خاصی قرار دارد که برای خروج از آن و مبارز با این بیماری باید مردم و مسئولان با همدلی، تلاش مضاعف داشته باشند.

وی اقدام دامه داد: متاسفانه دولت به دلیل مصلحت اندیشی نادرست و ضعف رسانه‌ای دیر هنگام اقدام به اطلاع رسانی درباره ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور کرد و همین عاملی برای گسترش تعداد نفرات مبتلا به این بیماری شده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک با انتقاد از نبود مدیریت بحران صحیح در کشور عنوان کرد: مسئولان در مواقع بحرانی و برهه‌های حساس کشور به جای تصمیم گیری درست در راستای رفع مشکل، به دنبال ایجاد حواشی هستند. به عنوان مثال مسئولان در مدیریت بحران باید اقدام به قرنطینه استان‌های آغازین ورود ویروس کرونا می‌کردند؛ اما متاسفانه نتوانستند به تصمیمی واحد در این خصوص برسند.

وی با تاکید بر مبارزه با احتکار کنندگان ماسک و مواد ضدعفونی در کشور بیان کرد: در روزهایی که مردم نیاز جدی به اقلام پزشکی برای پیشگیری از کرونا دارند و همچنین بیمارستان‌های کشور با کمبود ماسک مواجه هستند برخی از سودجویان با احتکار ماسک و مواد ضد عفونی در انبارهای خود بازار سیاه به راه انداختند.

به گفته کریمی؛ مسئولان قضایی و نیروی انتظامی باید با احتکار کنندگان ماسک برخورد جدی و پندآمیزی انجام دهند؛ همان گونه که در دوران دفاع مقدس نیز با احتکار کنندگان مواد غذایی و سوختی برخورد جدی می‌شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک در پایان خاطر‌نشان کرد: کادر پزشکی و درمانی در بیمارستان‌ها با جان فشانی با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند و مردم و مسئولان باید قدردان تلاش جامعه پزشکی باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062723

وب گردی

وب گردی