دانشکده‌های منتخب در مقطع دکتری آموزش مجازی را آغاز می کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت:چند دانشکده منتخب در مقطع دکتری از هفته آینده آموزش مجازی را آغاز می کنند.

امیر رضا نقش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آموزش مجازی دانشجویان در این واحد دانشگاهی گفت: با توصیه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر این که خللی در آموزش دانشجویان در ترم جاری ایجاد نشود تمام تلاشمان را کردیم تا بخشی از دروس را به سمت آموزش آنلاین برده و بخش دیگر را به صورت آفلاین به دانشجویان ارائه دهیم.
او ادامه داد: ستاد ویژه ای را نیز با عنوان ستاد آموزش غیر حضوری دانشگاه تشکیل دادیم که اولین جلسه آن برگزار شد. در این جلسه تاکید شد تا روسای دانشکده ها و مدیران گروه ها بررسی جامعی را مبنی بر این که کدام درس ها را می توان به صورت مجازی آموزش داد انجام دهند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد بررسی های لازم را برای زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین زیرساخت شبکه ای انجام داده است. فعلا تصمیم بر آن شده است تا چند دانشکده منتخب در مقطع دکتری، آموزش آنلاین را آغاز کنند.

او با بیان این که این دانشکده ها هفته آینده آموزش مجازی را آغاز خواهند کرد ادامه داد: در دروس عمومی نیز با توجه به بخشنامه ای که قبلا توسط نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ابلاغ شده و چند روز پیش نیز بخشنامه ای جدیدی را ابلاغ کردند، بر اساس زیرساختی که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سایت رسمی آموزش مجازی دانشگاهیان ایجاد کرده است دانشجویان را به این سمت هدایت کرده ایم تا بتوانند کل دروس عمومی را مطابق مفاد آن بخشنامه پیگیری کرده و آموزش های لازم را بگذرانند. امتحانات این دروس نیز بعدا برگزار خواهد شد.
نقش در خصوص دروس تخصصی نیز توضیح داد: در خصوص دروس تخصصی نیز بررسی های لازم انجام شده اما آن چه فعلا قطعی است در خصوص دروس دکتری و برخی دانشکده ها مثل دانشکده علوم انسانی، دانشکده حقوق و دانشکده معماری و شهرسازی است.

او در پایان تاکید کرد: همچنین برخی از دروس در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که غیر محاسباتی است و امکان آموزش آن ها به صورت غیر حضوری وجود دارد را نیز بررسی کرده و نتیجه را به زودی اعلام می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062750

وب گردی

وب گردی