دستورالعمل‌هایی که والدین باید برای آموزش از راه دور رعایت کنند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دستور‌العمل‌هایی که والدین باید برای اجرای بهتر آموزش‌های از راه دور رعایت کنند، تشریح کرد.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نقش والدین در آموزش مجازی والدین اظهار کرد: والدین در زمان پخش برنامه‌های آموزشی از تلویزیون باید تلاش کنند فضای خانه را آرام نگه دارند. والدین باید شرایط را در خانه به‌گونه‌ای که کودک در کلاس‌های درس با نظم و انضباط خاصی حاضر می‌شود، رعایت کنند تا دانش‌آموز آموزش از راه دور را جدی بگیرد.

وی ادامه داد: والدین باید به هنگام پخش مفاهیم آموزشی در کنار دانش‌آموزان حضور داشته باشند، این حضور در مقطع ابتدایی مخصوصا پایه اول تا سوم بیشتر احساس می‌شود؛ زیرا ممکن است دانش‌آموزان در این مقاطع آنچنان که باید پیگیر مباحث درسی مطرح شده از تلویزیون نباشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وظایف والدین پس از کلاس‌های مجازی گفت: والدین پس از به اتمام رسیدن آموزش دروس می‌توانند با دانش‌آموزان در زمینه مفاهیم مطرح شده به بحث بنشینند و نقطه نظراتشان را بیان کنند؛ همچنین والدین نیز می‌توانند سوالاتی را در زمینه مباحث مطرح شده از فرزندانشان بپرسند.

وی با تاکید بر پیگیری والدین در زمینه انجام تکالیف مطرح شده در کلاس‌های آموزش از راه دور اظهار کرد: والدین می‌توانند محتوای آموزشی که از تلویزیون پخش می‌شود را ضبط کنند تا دانش‌آموز در صورت وجود ابهام به آن مراجعه کند.

حکیم‌زاده بیان کرد: والدین در صورت بروز مشکل و درخواست کمک می‌توانند با مراکزی که واسطه انجمن اولیا و مربیان هستند ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را مطرح کنند. همچنین والدین می‌توانند مشکلات و ابهامات دانش‌آموز یا نقطه نظرات خود را در سامانه هفت که توسط شبکه آموزش راه‌اندازی شده بیان کنند تا به آن رسیدگی شود.

وی در پایان با تاکید بر لزوم حضور والدین در کنار دانش‌آموزان هنگام تدریس مجازی اظهار کرد: دستورالعمل توصیه‌ای به والدین در زمینه آموزش از راه دور نهایی شده است، ان‌شاءالله به زودی به استان‌های مختلف ابلاغ می‌شود. این دستورالعمل با هدف اجرای بهتر آموزش‌های از راه دور و اثر بخشی تدریس‌، تدوین و در اختیار والدین قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062756

وب گردی

وب گردی