مواضع دولت در عرصه دیپلماسی منفعلانه است

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: دولت در عرصه دیپلماسی منفعلانه عمل می‌کند و فشارهای داخلی منجر به این شده تا واکنش نشان دهد.

علی بزرگخو دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره واکنش دستگاه دیپلماسی به مسلمان‌کشی هند گفت: دولت در عرصه دیپلماسی منفعلانه عمل می‌کند و فشارهای داخلی منجر به این شده تا واکنش نشان دهد که اگر همین اقدامات در درون کشور نباشد شاید مواضعی این چنینی هم ازدولتمردان نبینیم.

وی با انتقاد از اینکه دستگاه دیپلماسی در مذمت حملات ترکیه به مرکز مستشاری ایران در سوریه حتی یک بیانیه نمی‌دهد، گفت: مرکز مستشاری در نهایت موضع گرفت. دیپلماسی که باید سخنگوی ایران در دنیا باشد تبدیل به سخنگوی حزب داخلی شده است. دستگاه دیپلماسی باید با عملکرد خود تمامی احزاب را نمایندگی کند. مطالبات داخلی عده‌ای از فعالان دولت را تحت فشار قرار داد تا در برابر حوادث بین المللی از خود واکنش نشان دهد.

بزرگخو درباره اینکه شاید احتمال خیانت اتحادیه اروپا در ارسال کیت‌های کرونا به ایران وجود داشته باشد، گفت: احتمال این امر وجود دارد؛ اما نهادهای امنیتی باید از این اتفاق جلوگیری کنند. البته نمونه موفق کمک‌های خارجی هم وجود داشته ولی نباید جانب احتیاط را در این موضوع از دست داد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به کم شدن صادرات ایران بعد از شیوع کرونا در ایران اظهار کرد: این موضوع در تولید ناخالص ملی نیز تاثیر خواهد گذاشت که مشکلاتی را با خود به وجود می‌آرود.

بزرگخو با تاکید بر اینکه ویروس کرونا اکنون به مشکلی جهانی تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: ایران با توجه به شرایط موجود بیش از اندازه دچار ضرر نشده و دیگر کشورها هم درگیر ویروس کرونا هستند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر در ادامه تصریح کرد: آمریکا با پنهان کاری که در انتشار آمار مبتلایان ویروس کرونا به کار برده؛ اما شاخص‌های اقتصادی آن سقوط کرده است. رسانه‌های معاند هرچند قصد داشتند با هجمه رسانه‌ای علیه ایران، کشورمان را در قرنطینه بین المللی قرار دهند اما در رسیدن به مقاصد خود با شکست مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062767

وب گردی

وب گردی