مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در ۱۴ اسفند

ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد علیه کرونـا، دسترسی رایگان به مقالات در پایگاه‌های علمی تا پایان فروردین و ۲۰ اسفند و آغاز نام‌نویسی مجدد در آزمون فلوشیپ از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 14 اسفند به شرح زیر است:

ظرفیت پزشکی دانشگاه آزاد علیه کرونـا

بر اساس این عنوان روزنامه فرهیختگان، زمان انتشار خبر ابتلای تنی چند از هموطنان به ویروس کرونا نیز دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی خود را برای کمک به کشور در این شرایط اعلام کرد و مجموعه‌های علوم‌پزشکی خود را برای مواجهه با ویروس کرونا فراخواند. در روزهای اخیر نیز در هر شهر و دیار، استادان، محققان و حتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از هیچ تلاشی برای کمک و یاری مردم فروگذار نبودند و با تشکیل ستادهای مبارزه با کرونا، برای حضور موثر و هرچه بهتر دانشگاهیان برنامه‌ریزی کردند.

پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه در حوزه رفع نیازهای دارویی در مواجهه با بیماری کرونا وارد شده‌اند، گفت: پیشنهادهای مختلفی از این شرکت‌ها داشتیم که یکی از آنها ساخت کیت تشخیص بیماری بود، حتی پروپوزال آن نیز تمام شده و این شرکت در مرحله تولید آن قرار گرفته است تا جایی که درصورت تامین مالی امیدواریم تا پایان این ماه نمونه اولیه این کیت را تولید کنیم تا بخشی از نیاز کشور به این مساله برطرف شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شرکت‌های ما در حوزه تولید داروی کرونا وارد شده و طرح اولیه آن نیز به اتمام رسیده و مراحل مقدماتی کار را هم شروع کرده است، بنابر پیش‌بینی‌ها درصورت رفع مشکلات مالی مسئولان این شرکت قول داده‌اند نمونه اولیه دارو را که برای انجام تست‌های مقدماتی روی حیوان است تا پایان همین ماه تولید کنند و در این صورت می‌توانیم به تولید این محصول امیدوار باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه تولید تب‌سنج نیز یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان ما وارد عمل شده که برای غربالگری بیماران به صورت سرپایی موردنیاز است، از طرف دیگر تولید محصولات ضدعفونی‌کننده را هم آغاز کرده‌ایم و حتی با همراهی بسیج دانشجویی کار توزیع این محصول را در مناطق محروم استان اصفهان شروع کرده‌ایم تا از این طریق نیاز مردم این مناطق به ضدعفونی‌کننده‌ها تا حدی برطرف شود. ادامه این گزارش را می‌توانید در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

دسترسی رایگان به مقالات‌ در پایگاه‌های علمی تا پایان فروردین 99

بر اساس این عنوان روزنامه فرهیحتگان، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری اعلام کرد، با هدف ایفای نقشی هرچند کوچک در شرایط خاص پیش‌آمده، دسترسی به صورت مجازی به منابع اطلاعات علمی تمام متن این مرکز، برای استادان، پژوهشگران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سایر هموطنان، به مدت دو ماه (بدون نیاز به کد شناسایی و کلمه عبور) خواهد بود تا جامعه علمی کشور بدون مراجعه حضوری، نسبت به تامین اطلاعات علمی موردنیاز خود اقدام کنند. مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، با دارا بودن طیف وسیعی از پایگاه‌ها و منابع اطلاعات علمی (نظیر پایگاه اطلاعاتی مجلات علمی معتبر کشور، پایگاه اطلاعاتی مقالات همایش‌های علمی ملی و بین‌المللی و سایر منابع علمی موردنیاز پژوهشگران) نقش مهمی در تامین نیازهای اطلاعات علمی جامعه علمی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ایفا می‌کند.عمده این اطلاعات و منابع به صورت برخط تهیه شده و از طریق وبگاه سازمان به آدرس www.ricest.ac.ir قابل دسترس است.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در ۱۴ اسفند به شرح زیر است:

20اسفند؛ آغاز نام‌نویسی مجدد در آزمون فلوشیپ

براساس این عنوان روزنامه آفرینش، نام‌نویسی در آزمون پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) بار دیگر تمدید شد. نام نویسی مجدد در این آزمون از20 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 22 اسفند ماه ادامه می‌یابد.

مرحله کتبی آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ)، به صورت متمرکز و الکترونیک توسط دانشگاه های مجری ساعت 9 پنجشنبه 29 خرداد برگزار می‌شود.

همچنین مرحله شفاهی (به صورت منفرد یـا ترکیبـی از روش هـای PMP و OSCE و مصـاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود) در روزهای 2 تا 4 تیرماه در یکی از دانشگاه های سطح تهران برگزار می‌شود.ظرفیت 16 دانشگاه علوم پزشکی در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) برای بیش از 50 دوره تکمیلی تخصصی 417 نفر است.

در این آزمون، پذیرش در رشته‌هایی چون جراحی زانو، جراحی سرطان، جراحی سوختگی، جراحی دست، جراحی عمومی درون بین، جراحی عمومی درون، جراحی ستون فقرات، جراحی عمومی درون بین زنان، جراحی غدد درون ریز، جراحی کورکتال، جراحی مغز و اعصاب کودکان، مراقبت های ویژه کودکان و رشته های دیگر صورت می‌گیرد.

همچنین، پذیرش نهایی متقاضیان تحصیل در دوره های تکمیلی تخصصی بالینی بر اساس نمره کل مکتسبه داوطلبان آزمون پذیرش مربوط از بالاترین نمره کل مکتسبه (براساس دو سوم آزمون کتبی و یک سوم آزمون آسکی) و با رعایت کسب حداقل
60 درصد نمره کل آزمون و سایر مقررات مربوطه صورت خواهد گرفت.

تغییر زمان برگزاری بیستمین دوره آزمون صلاحیت بالینی

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، بیستمین دوره آزمون صلاحیت بالینی در تاریخ 29 فروردین ماه برگزارمی‌شود. بر اساس نامه‌ای از سوی دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شده است: با توجه به تغییر زمان برگزاری چهل و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیاری رشته‌های پزشکی به تاریخ 4 اردیبهشت 99، زمان برگزاری بیستمین دوره آزمون صلاحیت بالینی از چهارم اردیبهشت به 29 فروردین تغییر می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062811

وب گردی

وب گردی