وزارت امور خارجه از مسلمانان هند حمایت کند

 بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید بهشتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: از وزارت امور خارجه خواستار حمایت از مسلمانان مظلوم هند و محکوم کردن بی‌توجهی دولت این کشور نسبت به این امر هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید بهشتی تهران در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع هندوستان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: هندوها در روزهای گذشته، مرتکب جنایات وحشیانه و دردمنشانه بسیاری از جمله کشتار ده‌ها و زخمی کردن صدها تن از مسلمانان بی‌گناه، به آتش کشیدن و تخریب مساجد، خانه‌ها و اموال مسلمانان کردند که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این فجایع در حالی رخ می‌دهد که فقط سکوت و نظاره‌گر مجامع بین‌المللی به اصطلاح حامی حقوق بشر و مراجع قضایی و امنیتی کشور هند را در برابر این جنایات درپی داشته و هیچ اقدامی در دفاع از جان و مال و ناموس مسلمانان بی‌دفاع انجام نگرفته است.

دانشجویان در این بیاینه بیان کردند: به همین سبب ما دانشجو معلمان بسیجی مرکز آموزش عالی شهید بهشتی تهران وظیفه دینی و انسانی خود دیده‌ایم تا ضمن محکومیت این جنایات غیر قابل تحمل، که روح هر انسان آزاده‌ای باهر ملیت و مذهبی را در جهان می‌آزارد و نیز محکومیت این سکوت غیرانسانی مجامع بین‌المللی، اعلام میداریم که ما نیز در کنار مسلمانان مظلوم هند هستیم و حتی در این روزهای سخت مبارزه با ویروس کرونا، آنها را فراموش نخواهیم کرد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار حمایت از مسلمانان مظلوم هند هستیم. همچنین دستگاه دیپلماسی باید بی‌توجهی دولت هند نسبت به این مهم که نشانگر همراهی دولت مذکور با هندوهای افراطی است، را محکوم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062818

وب گردی

وب گردی