دعوت از تهرانی‌ها برای انجام قرنطینه اختیاری

رئیس کمیته سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از احتمال تبدیل 50 سوله مدیریت بحران به بیمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونا در پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران،‌ درباره راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ویژه کرونا در پایتخت گفت: شهرداری تهران قبل از بروز همه‌گیری کرونا و شناسایی نخستین بیمار در جلسات مختلف اعلام کرده بود که اگر ویروس کرونا در تهران بروز یافت آمادگی دارد مکان‌هایی را در اختیار وزارت بهداشت جهت ساخت بیمارستان صحرایی قرار دهد.

وی افزود: مجمتع‌ شهر آفتاب و 50 سوله مدیریت بحران از جمله مکان‌هایی است که شهرداری به متولیان درمان کشور از جمله وزارت بهداشت و اورژانس اعلام کرده است می‌تواند تبدیل به مکانی برای بیماران مبتلا به کرونا باشد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه امکانات شهرداری هر جا نیاز باشد جهت حفظ سلامتی شهروندان در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد گفت: اینکه دقیقا مجتمع شهر آفتاب تبدیل به بیمارستان شود بستگی به وسعت مسأله دارد اگر نیاز به مکان جدید احتیاج شود قطعا این کار عملیاتی خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آمار مبتلایان به کروناد در جامعه شهرداری و مدیریت شهری چه تعداد است گفت:‌ آمارها را باید وزارت بهداشت اعلام کند ولی باید توجه داشت که تهران مانند قم و گیلان تبدیل به کانون همه‌گیری کرونا شده است.وی بیان داشت: به مرم توصیه می‌کنم در منزل بمانند و از سفر پرهیز کنند همچنین به کمپین قرنطینه اختیاری بپیوندند.

وی گفت: بهتر است یک نفر از هر عضو خانواده مسئول خرید و خروج از منزل شود تا علاوه بر پیشگیری از کرونا سلامت سایر افراد خانواده بیشتر در امان باشد.

دعوت از مردم برای پیوستن به قرنطینه اختیاری

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد که قرنطینه اجباری در پایتخت اجرا شود گفت: قرنطینه اجباری برای زمانی بود که ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور منتشر نشده بود اوایل پیشنهاد دادیم که برای شهر قم قرنطینه اجباری انجام شود که گفتند غیر قابل اجرا است و مراکز مختلف نظرات متفاوت داشته‌اند لذا وزارت بهداشت نتوانست دستورالعمل محافظتی لازم را اجرا کند.

خداکرمی گفت: در حال حاضر کنترل شهروندان در مبادی ورودی و خروجی رعایت دورکاری و اصول بهداشتی سه اصلی است که در پیشگیری از کرونا حائز اهمیت است.

به غیر از معاون شهردار منطقه 17 مورد دیگری از ابتلا به کرونا در مدیریت شهری نداریم

وی در پاسخ به اینکه آیا مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در شهرداری داشته‌ایم یا خیر،‌گفت:‌به غیر از معاون شهردار منطقه 17 خوشبختانه مورد دیگری نداریم ولی متأسفانه از جامعه پزشکی جدیدا مبتلایانی به کرونا داشته‌ایم که نگران کننده است حفاظت از کادر درمان بسیار حائز اهمیت بوده و باید سرلوحه فعالیت‌های وزارت بهداشت باشد.

خداکرمی گفت:‌ رعایت اصول ایزوله شدن و حفاظت از کادر پزشکی به صورت دقیق در پیشگیری از کرونا در کادر درمان حائز اهمیت است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1062827

وب گردی

وب گردی