آتش مهیب استرالیا خاموش شد

آتش‌سوزی ایالت نیو ساوت ولز استرالیا بعد از 240 روز خاموش شد که متاسفانه باعث از بین رفتن زمین‌ها و حیواناتی چون کوالا و کانگروها شده بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس گزارش NPR، سرویس آتش نشانی نیو ساوت ولز روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد که آتش سوزی که به مدت 240 روز در سراسر این ایالت پرجمعیت ادامه داشت و بالاخره رو به خاموشی گذاشت.

نیو ساوت ولز بر اثر این آتش سوزی ضربه سختی دید. طبق اعلام سازمان آتش نشانی نیو ساوت ولز، بیش از 13 میلیون هکتار زمین در این واقعه سوخته و نزدیک به 2500 خانه ویران شده است. به گفته «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا حداقل 25 نفر در سراسر کشور کشته شدند. با این حال، کارشناسان هشدار داده اند که ممکن است این آتش دوباره زبانه بکشد.

«سیمون همسترا» متخصص رفتار آتش در آتش نشانی، گفت: «هنوز هم احتمال یک دوره آتش سوزی مهیب وجود دارد.»

فصل آتش سوزی امسال به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی بسیار ویرانگر بود و مناطقی که در معرض آتش سوزی قرار داشتند هم دمای بسیار بالا و هم خشکسالی را به طور همزمان ثبت خواند کرد.

قطر اقیانوس هند که در بیش از 20 سال در بالاترین شرایط خود قرار دارد منجر به سردتر شدن دمای سطح دریا در نزدیکی استرالیا و به نوبه خود، طوفان و باران کمتر برای این کشور شده است.

آتش‌سوزی فصلی جنگل‌های استرالیا یک آتش‌سوزی حیات وحش در این کشور است که بخش‌های جنوب شرق استرالیا که شامل ایالت نیو ساوت ولز، استرالیای جنوبی، ویکتوریا، کویینزلند و استرالیای غربی را دربرگرفت. این آتش‌سوزی جان ۲۰ نفر را در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا گرفت این آتش‌سوزی همچنین خشم عمومی در استرالیا نسبت به سیاست‌های تغییرات آب و هوایی اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا برانگیخت.

در این آتش‌سوزی ۱۵۵٬۰۰۰ هکتار از زمین‌های جزیره کانگورو در استرالیا سوخت. این جزیره که میزبان بخش عظیمی از حیات وحش در معرض آسیب استرالیا است و به گالاپاگوس استرالیا معروف است یکی از زیستگاه‌های کوآلا در استرالیا است. زیست‌شناسان به علت سرعت کم حرکت کوآلا نگرانی جدی نسبت به در خطر قرار گرفتن جان این جانور دارند. آن‌ها تخمین می‌زنند تاکنون جان ۲۵ هزار کوآلا در این آتش‌سوزی از بین رفته‌است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062828

وب گردی

وب گردی