کمیسیون ملی یونسکو ایران جشنواره هنری «سپیدجامگان، تیمارگران عشق» را برگزار می‌کند

کمیسیون ملی یونسکو ایران در راستای جان‌فشانی و ایثار جامعه بزرگ پزشکی و پرستاری کشور در نظر دارد جشنواره گرافیک «سپیدجامگان، تیمارگران عشق» را برگزار کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، کمیسیون ملی یونسکو ایران در راستای جان‌فشانی و ایثار جامعه بزرگ پزشکی و پرستاری کشور که در این روزهای سخت، جلوه‌های بی‌نظیری از فتوت و جوانمردی را برای نجات هموطنان از هجوم اهریمن‌‌گونه «کرونا» در طبق اخلاص و پاکی نهاده‌اند، در نظر دارد جشنواره گرافیک «سپیدجامگان، تیمارگران عشق» را با هدف پاسداشت و قدرشناسی از این فرشتگان پاکی برگزار کند.

بخش‌های جشنواره شامل طراحی پوستر و اینفوگرافی است. در بخش طراحی پوستر، هنرمندان می‌توانند ایده‌های خود را برای تجلیل از فداکاری کادرهای درمانی و بهداشتی و اطلاع‌رسانی درباره اهمیت و ارزش خدمات آنها در قالب پوسترهایی در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر ارائه کنند.

در بخش طراحی اینفوگرافی، هنرمندان می‌توانند هشدارها، توصیه‌های پیشگیری و عوامل مؤثر بر پیشگیری و درمان ویروس کرونا را در قالب اینفوگرافی در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر ارائه کنند.

کمیسیون ملی یونسکو با الهام از این سخن جاودان مولانا جلال الدین: «طبیبان الهیم ز کس مزد نخواهیم» آثار دریافتی را توسط داوران معتبر بررسی می‌کند و آثار برندگان را در قالب کتاب مصور چاپ کرده و در فضای مجازی، بی‌درنگ با هدف تقویت روحیه، نشاط و قدرشناسی از تیمارگران عشق منتشر خواهد ساخت.

همچنین این جشنواره با برگزاری نمایشگاهی از آثار در داخل و خارج از کشور، پیام هنرمندان را در پاسداشت خدمات عاشقانه «سپید جامگان: تیمارگران عشق» در سطح جهانی انعکاس خواهد داد. امید است این همراهی هوشمندانه اصحاب هنر و فرهنگ، ارج‌گذاری کوچکی به مقام بلند فرشتگان پاکی و نور باشد.

کمیسیون ملی یونسکو ایران از همه استادان، هنرمندان و دانشجویان عرصه فرهنگ و هنر دعوت می‌کند در این جشنواره مشارکت کنند. طراحان گرافیک و دانشجویان بدون محدودیت سنی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

شرایط شرکت در این جشنواره به شرح زیر است:
- هنرمندان و استادان پیشکسوت می‌توانند در بخش خارج از مسابقه شرکت کنند.

- از هر شرکت‌کننده حداکثر سه اثر در هر بخش برای داوری پذیرفته می‌شود.

- اصالت و اعتبار آثار ارسالی بر عهده شرکت‌کنندگان است و در صورت کپی و برداشت غیر قانونی از آثار سایر دیگران، مسئولیت آن بر عهده طراح خواهد بود.

- شرکت‌کنندگان باید فایل آثار را با فورمت pdf یا jpeg در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر و با کیفیت 300dpi در وقت مقرر و از طریق ایمیل به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

- دبیرخانه جشنواره با توجه به سیاست و اهداف آن می‌تواند آثار را با ذکر نام طراح در کتاب جشنواره، رسانه‌های مجازی خود و بروشورها و کاتالوگ‌های کمیته ملی یونسکو منتشر کند.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا تاریخ 20 فروردین‌ماه ۱۳۹۹ و زمان اعلام نتایج داوری نیز 25 فروردین‌ماه است.

برگزاری نمایشگاه اصلی و نمایشگاه‌های مجازی، آیین اختتامیه و اعطای جوایز به برگزیدگان از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

این جشنواره را حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در مقام رئیس، بابک برزویه در مقام دبیر و بهنام زنگی در مقام رئیس هیئت داوران همراهی می‌کنند و داواران این رویداد از بین استادانی چون میترا معنوی‌راد، قباد شیوا، بهنام زنگی، علی وزیریان، زهرا مسعودی امین، نظام‌الدین امامی‌فر، فرزاد ادیبی، کوروش پارسانژاد و مهدی محمدی انتخاب خواهند شد.

به آثار برگزیده هر بخش جوایزی به شرح زیر تعلق می‌گیرد:
- نفرات اول هر بخش لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال (مجموعه ۶۰ میلیون ریال)
- نفرات دوم هر بخش لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال (مجموعه ۴۰ میلیون ریال)
- نفرات سوم هر بخش لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال (مجموعه ۲۰ میلیون ریال)

به آثار راه یافته به جشنواره گواهی شرکت و یک نسخه از کتاب مجموعه آثار جشنواره اعطا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062833

وب گردی

وب گردی