تشکیل گروه‌های آموزشی مجازی در دانشگاه آزاد قزوین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین از تشکیل گروه های آموزشی مجازی برای آموزش غیرحضوری دانشجویان این واحد خبرداد.

مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات این واحد در راستای تشکیل ستاد آموزش غیرحضوری اظهارکرد: باتوجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه، تمامی استادان ملزم شده‌اند که آموزش دروس را به صورت آنلاین و برخط داشته‌باشند.

وی افزود: استادان می توانند برای آموزش آنلاین از نرم افزارهایی مانند Adobe Connect استفاده کنند؛ همچنین برخی از استادان می‌توانند با حضور در دانشگاه، به صورت آنلاین کلاس خود را برگزار و یا از ظرفیت های شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی استفاده کنند.

موسی خانی ادامه داد: بخشی از استادان که به امکانات دسترسی ندارند، می توانند درمنزل فیلمی از تدریس خودشان ضبط کنند و آن را در کانال کلاس قرار دهند. در غیر این صورت می‌توانند با ضبط فایل صوتی آن را از طریق پیام رسان‌های موجود در اختیار گروه‌های آموزشی بگذارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استادان حاضر در گروه‌های آموزشی، به سوالات درسی دانشجویان نیز پاسخگو خواهند بود. تمام تلاش خود را خواهیم کرد که از تمامی ظرفیت‌های موجود برای آموزش مجازی دانشجویان استفاده کنیم تا اخلالی در روند برنامه آموزشی دانشگاه ایجاد نشود.

وی با اشاره به احتمال بروز مشکلات فنی در روند آموزش مجازی تصریح کرد: دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که آموزش مجازی برای اولین بار در واحدهای دانشگاهی تجربه می شود و لذا احتمال بروز برخی مشکلات فنی به صورت جزئی وجود دارد. البته ما تمامی امکانات زیر ساختی را برای به حداقل رساندن مشکلات به کار گرفته‌ایم.

موسی خانی خاطرنشان کرد: دنیای امروز به سمت آموزش مجازی و از راه دور درحال حرکت است و باید بعد از تعطیلات نیز برای این حوزه برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم. قطع به یقین با همکاری یک دیگر می‌توانیم این دوران را به خوبی سپری و روند آموزشی را به بهترین صورت ممکن طی‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062882

وب گردی

وب گردی