«شیوه‌نامه آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی» ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه‌ای، «شیوه‌نامه آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی» را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه «شیوه‌نامه آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی» را به معاونان، روسای مراکز، مدیران‌کل سازمان مرکزی و روسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره 10/80424 مورخ 98/12/12 جهت عملیاتی‌سازی آموزش غیرحضوری شیوه‌نامه مکمل به صورت زیر ابلاغ می‌شود:

الف - ارائه آموزش مجازی توسط استان:

در این روش استان‌ها مطابق مراحل زیر اقدام کنند:

1- استان‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی می‌بایست از زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری واحد الکترونیکی جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی واحدهای آن استان به صورت برخط استفاده کنند.

2- فرم درخواست سرویس‌های آموزشی (آنلاین) واحد مربوطه برای واحد الکترونیکی در سامانه http://azad.iauec.ac.ir/order تکمیل و ارسال گردد. جهت تایید نهایی نامه درخواست با امضا رییس واحد برای واحد الکترونیکی ECE گردد.

3- تکمیل­ و ارسال فایل‌های اکسل موجود در لینک http://azad.iauec.ac.ir/order در فرم مربوطه به صورت الکترونیکی

4- پیگیری و هماهنگی تلفنی با واحد الکترونیکی حاصل شود.

5- آموزش اساتید و دانشجویان جهت استفاده از کلاس‌های برخط توسط محتواهای آموزشی در آدرس http://azad.iauec.ac.ir/support انجام می‌گیرد. هر استان یک تیم پشتیبانی فنی با مدیریت مدیر فناوری اطلاعات استان تشکیل می‌دهد، در صورتی که دانشجویان یا اساتید در استفاده از کلاس‌های برخط مشکلی داشتند با تیم پشتیبانی فنی استانی تماس خواهند گرفت.

تبصره: آموزش تیم‌های پشتیبانی فنی استانی توسط واحد الکترونیکی به صورت آنلاین انجام خواهد پذیرفت. بدین منظور تمام استان‌ها لیست افراد تیم پشتیبانی فنی به همراه شماره موبایل آنها را به واحد الکترونیکی اعلام کند.

6- نظارت بر حضور و غیاب دانشجویان و تشکیل منظم کلاس‌ها و کلیه امور آموزشی بر عهده واحد دانشگاهی مربوطه است.

7- با توجه به اینکه ممکن است اساتید برخی از واحدها دارای سیستم کامپیوتری شخصی و اینترنت مناسب نباشند لذا جهت بر طرف نمودن این مشکل می بایست محلی در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در 48 ساعت کاری پس از ابلاغ این بخشنامه برای این منظور در نظر گرفته شود و تجهیز به سیستم کامپیوتری و اینترنت شود. اساتید می‌توانند جهت تدریس از مکان دلخواه خود و یا واحد دانشگاهی طبق ساعات برنامه‌ریزی شده درسی اقدام کنند. (در انجام این بند میبایست الزامات بهداشتی درخصوص تجهیزات ارائه شده به اساتید رعایت شود.)

8-اساتید و دانشجویان برای استفاده از سامانه آموزش برخط می بایست سیستم های مورد نیاز و اینترنت طبق الزامات مورد نیاز مندرج در وب سایت http://azad.iauec.ac.ir را تهیه نمایند.

9- با توجه به شرایط فعلی کشور جهت ارائه زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری و پشتیبانی‌های فنی هیچ هزینه‌ای توسط واحد الکترونیکی از استان‌ها دریافت نمی‌گردد.

10- در صورتی که محتوای تکمیلی آموزشی دروس برای غنی‌سازی آموزش مجازی از طرف واحد دانشگاهی و یا اساتید دروس وجود داشته باشد، امکان بارگذاری آن بر روی سامانه الکترونیکی وجود دارد.

ب-مهمان شدن تک درس دانشجویان به واحد الکترونیکی

واحدهایی که به هر دلیلی (مانند عدم دسترسی به استاد حائز شرایط یا فقدان تجهیزات فنی مناسب در آن واحد) توانایی برگزاری کلاس‌های خود را به صورت آموزش مجازی بر خط (بند الف) ندارند، می‌توانند دانشجویان خود را به واحد الکترونیکی مهمان کنند. جهت مهمان شدن اقدامات ذیل توسط واحد می‌بایست انجام شود.

1- ارسال لیست دانشجویان و درس مربوطه برای مهمانی به فرمت استاندارد اکسل توسط واحد مربوطه برای واحد الکترونیکی مطابق فرم موجود در http://azad.iauec.ac.ir/guest

* مسئولیت آموزشی واحدهای درسی اعلام شده دانشجویان بر عهده واحد دانشگاهی مبدأ است.

2- واحد دانشگاهی مربوطه بایستی به دانشجوهایی که آنها را میهمان کرده، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص مهمان شدنشان در واحد الکترونیکی را انجام دهد.

3- هدایت تحصیلی، تدریس و اطلاع رسانی به دانشجویان تا پایان ترم 2-99-98 به دانشجویان مهمان شده به واحد الکترونیکی برعهده واحد الکترونیکی است (مطابق با ضوابط و شرایط واحد الکترونیکی) و پس از برگزاری آزمون پایان ترم، نمره دانشجو را به واحد دانشگاهی مبدا اعلام خواهد کرد. نظارت بر نحوه تدریس اساتید، محتوای تدریس شده دروس، حق الزحمه اساتید و نظارت بر حضور و غیاب دانشجویان و تشکیل منظم کلاس‌ها و کلیه امور آموزشی بر عهده واحد الکترونیکی است.

دکتر طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است؛ برای اجرایی شدن هر یک از بندهای این بخشنامه، استان‌ها می‌بایست به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و به کلیه اساتید و دانشجویان خویش از طریق سیستم‌های اطلاع رسانی همچون پیامک و شبکه های اجتماعی و وب‌سایت و پیگیری‌های تلفنی و غیره اطلاع رسانی مکفی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062885

وب گردی

وب گردی