وزارت خارجه درحال از دست دادن نفوذ ایدئولوژیک خود در میان مسلمانان منطقه است

دفتر تحکیم وحدت در محکومیت کشتار مسلمانان هند در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت خارجه باید بداند که با این رویکرد در حال از دست دادن نفوذ ایدئولوژیک و اعتقادی خود در بین مسلمانان منطقه آسیای میانه می باشد که این در آینده ضربه بزرگی به انقلاب اسلامی خواهد زد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه ای، کشتار مسلمانان در هند را محکوم کرد.

متن این بیانیه با شرح زیر است:

سوره مبارکه کهف آیه ۸۷٫ قال اما من ظلم فسوف نعذبه ثم یرد الی ربه فیعذبه عذابا نکرا گفت: «اما کسی را که ستم کرده است، مجازات خواهیم کرد؛ سپس به سوی پروردگارش بازمی‌گردد، و خدا او را مجازات شدیدی خواهد کرد!

متاسفانه در برهه ای از زمان قرار گرفته ایم که مسائل مختلف داخلی منجر به نادیده گرفته شدن فضای بین الملل و اتفاقاتی که برای مسلمانان افتاده ، شده است یکی از این اتفاقات ظلم آشکار دولت هند به مسلمانان ایالت آسام است که در این چند روز تصاویر دلخراشی از آن در فضای مجازی منتشر شده است اما داستان این مسائل چیست و چرا رویکرد دولت حاکم هند نسبت به مسلمانان تند تر شده است؟

در تابستانی که گذشت اولین جرقه ی سناریوی دولت هند برای مقابله با مسلمانان کلید خورد و آن هم لغو یک بند از قانون اساسی هند که خود مختاری ایالت جامو و کشمیر را منجر میشد که باعث شد پس از ۷۰ سال مردم مسلمان جامو و کشمیر از حق قانونی خود یعنی مالکیت زمین های سرزمین جامو و کشمیر منع شوند. دولت حاکم هند از حزب ناسیونالیست این کشور یعنی حزب BJP می باشد که نخست وزیر آن پس از پیروزی این حزب در انتخابات در سال ۲۰۱۴ نارندا مودی می باشد افراد حاضر در این حزب هندو مذهب و بسیار افراطی هستند و جنایت های مختلفی در حق مردم مسلمان هند وارد کرده اند و اینکه در تابستان نیز سفر نتانیاهو به هند صحت این سناریو را که دولت مودی به دنبال هندو سازی سرزمین هند است را تقویت کرد.

روابط اسرائیل با دولت هند به دلیل مسائل تجاری و خرید و فروش اسلحه قوت گرفته است به همین دلیل جنایات دولت هند در مسئله کشمیر توسط رسانه های بین المللی بایکوت شده بود اما این اولین مرحله از دوقطبی سازی فضای هند توسط دولت مودی بود، اتفاق ناگوار بعدی این بار در آذر ماه رخ داد که دولت مودی با طراحی یک سناریو هوشمندانه در پی این برآمد که تابعیت مسلمانان ایالت آسام و به طور کلی در کل هند را سلب کند و برای این کار در قانون تابعیت هند بازنگری کرد و همچنین حقی را برای افراد تبعه هند قرار داد که به خاطر عدم تابعیت افرادی دیگر در خاک هند اقامه دعوی کنند این مسئله منجر به جنایات اتفاق افتاده در هفته گذشته شد و این در حالی اتفاق افتاد که ترامپ هفته گذشته به هند سفر کرده بود و این جنایات توسط رسانه های بین المللی بایکوت شد.

اما در این جا برای ما ایرانیان سکوت وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در قبال این جنایات بسیار دردناک است با این وجود که حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم یک اصل قانون اساسی ما می باشد با توجه به اینکه توجیه این رویکرد به دلیل داشتن روابط تجاری با هند دیگر منطقی نیست زیرا به دلیل تحریم های آمریکا دیگر هند از ما نفت خریداری نمی کند.

وزارت خارجه باید بداند که با این رویکرد در حال از دست دادن نفوذ ایدئولوژیک و اعتقادی خود در بین مسلمانان منطقه آسیای میانه می باشد که این در آینده ضربه بزرگی به انقلاب اسلامی خواهد زد. و در آخر با اعتقاد به آیه وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا تمام تلاش خود را به کار میگیریم تا صدای این مظلومان را به گوش همه برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062911

وب گردی

وب گردی