انتخاب طرح‌های ۱۱ دانشگاه برای رونق تولید

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتخاب طرح‌های ۱۱ دانشگاه برای رونق تولید خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدسعید سیف درباره انتخاب طرح‌های ۱۱ دانشگاه برای رونق تولید در کشور اظهار کرد: قرار شد طرح‌هایی برای رونق تولید استان‌ها در نظر گرفته شود، از این رو طرح‌های موفق شناسایی و معرفی شدند. هدف ما این بود در هر استان حداقل دو تا 3 طرح عمده که مشخص شده‌اند، معرفی شوند.

وی ادامه داد: تشویق و تقدیر در بسیاری از استان‌ها که کارهای خوبی ارائه دادند، انجام شد. شناسایی و معرفی طرح های برگزیده را از فصل بهار انجام دادیم و در اکثر استان‌ها، جلساتی در این باره برگزار شد، سپس طرح‌ها را به وزارت علوم معرفی کردیم‌. طرح‌های برگزیده حدود ۵۲ طرح بودند که در نهایت ۱۱ طرح ممتاز از میان آنها انتخاب شد.

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: کمیته داوری که پیشتر تشکیل شده بود این ۱۱ طرح را انتخاب کرد. داوران نیز به نتیجه رسیدند تأثیرگذاری این طرح‌ها زیاد است. دانشجویان دیگر نیز می‌توانند از طرح‌های برگزیده الگوبرداری کنند. امیدواریم وزارت علوم بتواند مشوق‌های مالی حداقلی برای این طرح‌ها در نظر بگیرد.

سیف تأکید کرد: یکی از این طرح‌ها در استان خوزستان بوده که درباره لوله‌های گاز استان است، همین نمونه‌ها نشان می‌دهد دانشگاه‌های ما با محیط اطراف و مسائل مشکلات منطقه همخوانی دارند. در واقع این طرح‌ها بر اساس نیازها و چالش‌های سطح منطقه هستند. قرار بود در مراسمی طرح‌های برگزیده معرفی شوند که به علت شیوع ویروس کرونا، این برنامه متوقف شده؛ اما در آینده حتماً معرفی می‌شوند.

وی فزود: این مسئله باید فرهنگ‌سازی شود و طرح‌های خوب دانشجویان مورد استقبال و حمایت قرار بگیرند. از طرفی در یک دهه گذشته، تلاش کرده‌ایم کنوانسیونی برای حمایت از مقاله‌های دانشجویی و تمرین کارهای پژوهشی شکل بگیرد. امید است همه این طرح‌ها تقاضامحور و مؤثر باشند.

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: الگوی طرح‌های برگزیده و ممتاز به راحتی می‌تواند در صنایع مختلف از جمله نفت و خودروسازی استفاده شود که البته تا حدی نیز شروع شده است. همچنین در زمینه محیط زیست نیز با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه‌های خوبی برای کاهش آلودگی‌های ناشی از صنایع ارائه کرده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062938

وب گردی

وب گردی