کمربند جایگزین  داروی گوارشی می‌شود/ تولید کمربند ایرانی رفع یبوست و نفخ شکم

مدیر‌ عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه دستگاه فیزیوتراپی گوارش مجوز دانش‌بنیانی را اخذ کرده است، گفت: کمربند رفع مشکل گوارشی تلفیقی از دانش مدرن و طب سنتی است و می‌تواند جایگزین دارو باشد.

مصطفی جعفری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به این که این شرکت در حوزه تحقیقات و تولید تجهیزات پزشکی و توانبخشی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: با انجام یک سری تحقیقات گسترده طی 10 سال اخیر توانستیم تا حدی نیازهای حوزه درمانی و تشخیصی را به سرانجام برسانیم. همچنین با ایجاد یک سری نوآوری‌ها، به‌کارگیری علوم و فنون روز و با تلفیق کردن آن با تجربیات گذشته بخشی از مشکلات این بخش را برطرف کنیم.

وی با اشاره به دستگاه فیزیوتراپی گوارش (کمربند رفع یبوست و نفخ شکم)، گفت: از آنجا که بیماری یبوست و دل دردهای کرامپی جزو بیماری‌های شایع بین عموم مردم است و این موضوع می‌تواند باعث ایجاد سایر بیماری‌ها شود، بنابراین سعی کردیم با انجام تحقیقات این دستگاه را در کشور تولید کنیم؛ همچنین در این راستا چند مقاله داخلی و بین‌المللی چاپ شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به کارکرد کمربند رفع یبوست و نفخ شکم افزود: این محصول بر اساس تحریک روده بزرگ باعث می‌شود مواد چسبنده به لغزش در بیایند و مشکل گوارشی فرد نیز رفع شود.

جعفری با بیان اینکه بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، تنبلی روده دارند و از این عارضه رنج می‌برند، گفت: این دسته از افراد و همچنین افراد مبتلا به چاقی می‌توانند از کمربندی که تولید کردیم استفاده کنند.

وی گفت: این کمربند برای نخستین بار در جهان ساخته شده و 95 درصد مصرف کنندگان آن بدون هیچ نوع عارضه ای بهبود پیدا کرده اند. این کمربند نمونه داخلی و خارجی ندارد و ما درصدد ثبت جهانی هستیم. هم‌اکنون در باشگاه پژوهشگران جوان ارزیابی و تایید شده است و در حال حاضر در مرحله ثبت پتنت هستیم.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این محصول مجوز دانش بنیانی را نیز اخذ کرده است، عنوان کرد: کمربند رفع مشکل گوارشی تلفیقی از دانش مدرن و طب سنتی است و می‌تواند جایگزین دارو باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: رفع یبوست، نفخ شکم، دل پیچه، دردهای کارآمدی شکم و…از جمله مشکلاتی هستند که با این کمربند قابل رفع است.

وی افزود: ما تنها تولیدکننده این کمربند هستیم. در واقع ایده آن برای گروه ما بوده و برگرفته از طب سنتی و ماساژ شکمی سنتی است و ما همین فنون سنتی را روی دستگاه پیاده کردیم.

جعفری ایجاد امواج مکانیکی جهت دار مطابق با الگوهای آناتومیک و فیزیولوژیک بدن و به ویژه دستگاه گوارش و کنترل این امواج برای دستیابی به اثرات مثبت آن روی بدن، امکان تنظیم ریتم و قدرت، قابلیت استفاده از منابع مختلف برق مثل باتری قلمی، باتری شارژی، باتری موبایل، برق شهری، فندکی اتومبیل، سبک و قابل حمل، استفاده آسان، قابل استفاده برای تمامی اقشار جامعه و برای طیف وسیعی از بیماران و کاربردی و مقرون به صرفه، با طول عمر زیاد را از ویژگی‌های ماساژور شکمی رفع یبوست عنوان کرد.

جعفری گفت: محصولات ماساژوری در بازار زیاد است، منتها محصولی که حاصل تحقیق علمی باشد و اختصاصی روی موضوعات درمانی کار کرده باشد، هنوز در بازار موجود نیست. اکثر ماساژورها معمولی هستند و روی فرکانس‌ آنها بررسی خاصی صورت نگرفته است. بعضی هم هدفشان لاغری است که اصلا ماساژور برای این امر مضر هستند و به بدن آسیب می‌زنند. محصولات ما از این نظر که دارای پشتوانه علمی اثرات پزشکی و درمانی هستند، بدون رقیب محسوب می‌شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: یکی از مشکلات مربوط به محصولاتی است که برای اولین بار وارد بازار می‌شوند و در حقیقت نوین و اختراعی هستند. این محصولات به دلیل شناخته نشدن برای مردم در کسب بازار موفق با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. متاسفانه شناساندن یک محصول جدید نیاز به صرف هزینه‌های سنگین و برنامه‌ریزی‌های پیچیده‌ای دارد که قطعا برای یک شرکت نوپا دشوار است. مسائل مالی هم که جزو جدایی‌ناپذیر دغدغه‌های یک شرکت دانش‌بنیان است. ضمن این‌که متاسفانه اعتماد کم مردم به کالاهای ایرانی نیز جزو مشکلات تولیدکنندگان ایرانی است که امیدوارم در آینده نزدیک برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی باید دستاوردها را به سمت نوآوری سوق دهیم تا با تولید تجهیزات جدید بتوانیم برای رفع بیماری های مسری و عفونی کمک کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062942

وب گردی

وب گردی