دانشگاه الزهرا از سامانه دانش‌بنیان برای آموزش مجازی بهره‌برداری کرد

سامانه طوبی با تکیه بر توانمندی‌های علمی و تخصصی دانشگاه الزهرا برای برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه الزهرا (س)، پیرو ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها از سوی دادستانی کل کشور و تأکید بر آموزش‌‌های مجازی در بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی، اپلیکیشن دانشگاهی «طوبی» با تکیه بر توانمندی‌ و ظرفیت‌های علمی دانشگاه الزهرا (س) به بهره‌برداری رسید.

این سامانه برنامه کاربردی تحت موبایل (Mobile Application) است که از قابلیت پوشش کلیه ارتباطات دانشگاهی، پیام‌رسانی، مدیریت کلاس‌ها و ایجاد تعامل مؤثر بین دانشجویان و استادان برخوردار است و می‌تواند تمام سامانه‌های دانشگاهی را به طور یکپارچه تحت پوشش قرار دهد.

همچنین در سامانه طوبی، قابلیت پشتیبانی برخط نیز تعبیه شده و کارشناسان مرکز هوشمندسازی به‌صورت برخط پاسخگوی سوالات دانشجویان و استادان هستند.

نسخه اندروید و وب این اپلیکیشن همراه با راهنما و شرح عملکرد در بخش دسترسی سریع سایت دانشگاه قابل مشاهده است.

شرکت ۱۲۰ تن از اعضای هئیت علمی دانشگاه الزهرا در دوره‌های آموزشی تدریس مجازی

در ادامه برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌منظور آمادگی اعضای هئیت علمی دانشگاه الزهرا (س) برای برگزاری دوره‌های مجازی و پیرو مصوبات تعیین شده در راستای عدم تجمعات حضوری برای پیشگیری و مراقبت از ابتلا به ویروس کرونا، دوره آموزشی تدریس مجازی با استقبال و شرکت اعضای هئیت علمی به‌صورت مجازی برگزار شد.

در این دوره آموزش مجازی که ۱۲۰ تن از استادان و اعضای هیئت علمی شرکت داشتند و بیش از ۲ ساعت به طول انجامید، مباحثی از جمله نحوه استفاده از نرم افزار Adobi conect (آموزش همگانی) و Nms (مدل‌سازی) مطرح شد.

شیوه برگزاری کلاس‌های مجازی به دو صورت «آنلاین همزمان» و «غیر همزمان» (دروس از پیش تعریف شده) تعیین شده‌ است و اعضای هیئت علمی مختار به انتخاب یکی از دو روش هستند.

نخستین دوره حضوری این کلاس‌ها ۱۱ اسفندماه برگزار شد و بنا بر اعلام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، از این پس نیز به‌صورت مستمر دوره‌های مجازی و غیرحضوری برای استادان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062946

وب گردی

وب گردی