مبتلایان به کرونا به 3513 نفر رسید/جان باختن 107 نفرتا ظهر امروز

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور را تا ظهر امروز پنج شنبه ۱۵ اسفند اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کیانوش جهانپور مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام کرد.

جهانپور گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۵۹۱ نفر به جمع مبتلایان اضافه شده اند و لذا با این جمع تا ظهر امروز ۳ هزار ۵۱۳ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ قطعی خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: از آغاز تا امروز هزار ۳۵۲ نفر مبتلا، گیلان مجموعا ۳۳۳ نفر قم ۳۸۶ نفر اصفهان ۲۳۸ نفر که این ۴ استان دارای بیشترین مبتلایان هستند.

وی افزود: استان مرکزی ۱۸۰ مورد، مازندران ۱۲۱ مورد، سمنان ۶۰ مورد، گلستان ۳۷ مورد، آذربایجان شرقی ۶۵ مورد، اردبیل ۲۶ مورد، آذربایجان غربی ۱۰ مورد، همدان ۱۶ مورد، کردستان ۱۸ مورد، کرمانشاه ۲۲، ایلام ۱۱ مورد، خراسان جنوبی ۱۵ مورد، کردستان ۳۰ مورد، خوزستان ۶۳ مورد، فارس ۶۸ مورد، هرمزگان ۱۳ مورد، بوشهر ۳ مورد، کهگیلویه و بویر احمد ۲ مورد، زنجان ۱۵، قزوین ۱۱۱ مورد، البرز ۱۷۳ مورد، چهار محال و بختیاری ۹ مورد، یزد ۷ مورد، کرمان ۱۸ مورد، سیستان و بلوچستان ۱۹ مورد، خراسان رضوی ۸۹ مورد، خراسان شمالی ۳ نفر به کرونا مبتلا شدند.

جهانپور تصریح کرد: به نظر می‌رسد که در استان گلستان هشدار‌ها موثر بوده است و موارد ابتلا کاهش پیدا کرده است، اما بوشهر به جمع شهر‌های مثبت پیوست که تا دیروز موارد ابتلا در این شهر نداشتیم.

وی یادآوری کرد: تا امروز ۲۳ هزار و ۳۲۷ نمونه تست شده است که از این تعداد تنها ۳ هزار و ۵۱۳ نفر مورد مبتلا داشته ایم. تعداد آزمایشگاه‌ها به ۲۵ مورد رسیده است و در روز‌های آینده به ۴۰ آزمایشگاه خواهد رسید.

وی تاکید کرد: مردم خود قرنطینگی را رعایت کنند چراکه تاثیر آن را در کاهش شیوع موثر خواهد بود. با طرح هر خانه یک پایگاه سلامت کرونا را شکست خواهیم داد. سعی کنیم تا جای ممکن در خانه‌ها و شهرهایمان بمانیم و به نوعی خود قرنطینگی را رعایت کنیم. قطعا ظرف هفته‌های آینده، تأثیر مثبتش را در کاهش این بیماری نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062953

وب گردی

وب گردی