صاحبخانه هادر این روزها اجاره‌بها را کاهش دهند/ضرورت کمپین حمایت از مستاجران

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تشکیل کمپین عدم افزایش نرخ اجاره بها به مستأجران کمک زیادی خواهد کرد، گفت: مالکان می‌توانند برای کمک به مستأجران در این روزها نرخ اجاره‌بها را تا جای ممکن کاهش دهند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عده ای از مخاطبان خواستار پیگیری کاهش نرخ اجاره بها شده اند و معتقد هستند تا در این روزها به دلیل اینکه تمام افراد جامعه مستقیم و غیرمستقیم و کسب و کار آنها بر اثر شیوع بیماری کرونا آسیب پذیر شده مالکان تا حد امکان این موضوع را مد نظر قرار دهند.

کمپین حمایت از مستاجران تشکیل شود

حسام عقبایی، با اشاره به اینکه اگر بتوانیم کمپین کمک به مستأجران را که در این روزها به دلیل شیوع کرونا کسب و کار را با مختل مواجه کرده ایجاد کنیم می‌توانیم به مستأجران کمک زیادی کنیم،‌گفت: شاید درخواست تعیین کاهش 50 درصدی برای اجاره‌بها چندان درست نباشد اما می‌توانیم از مالکان بخواهیم که تا حد امکان نرخ اجاره بهای خود در سال آینده را افزایش ندهند و یا اینکه تا آنجایی که توانایی دارند این روزها نرخ اجاره‌بها را کاهش دهند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تأکید کرد: به هر حال برخی از مالکان که از راه اجاره‌‌داری می‌توانند امرارمعاش کنند بر این اعتقاد هستند که تورم در کشور وجود دارد پس اینکه یک دفعه نرخ اجاره‌بها از سوی مالکان به میزان تا 50 درصد کاهش یابد چندان نمی‌تواند مؤثر و مفید باشد و احتمال دارد مالکان این اقدام را ناپسند تلقی کنند.

به گفته وی، 10 تا 15 درصد مالکان در حال حاضر شغل آنها صنعت اجاره‌داری است و بیشتر مالکان که درآمد چندانی هم ندارند واحدهای مسکونی خود را اجاره می‌دهند تا از این طریق امرار معاش کنند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1062956

وب گردی

وب گردی