کشف یک واحد غیر مجاز پخش فرآورده‌های دارویی در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از کشف یک واحد غیر مجاز پخش فرآورده‌های دارویی در کرمانشاه خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادقی از کشف یک واحد غیر مجاز پخش فرآورده‌های دارویی در کرمانشاه خبر داد و گفت: با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی این واحد در دستور کار قرار گرفت و با رصد‌های فنی مشخص شد متهم با استفاده از بستر فضای مجازی و ایجاد وب سایت در سال‌های گذشته نزدیک به ۲۷۰۰ مرسوله پستی فرآورده‌های دارویی غیر مجاز به سایر استان‌ها ارسال کرده است.


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه تاکید کرد :بر اساس آئین نامه اجرائی نحوه معرفی، ارائه اطلاعات علمی و بازاریابی فرآورده‌های داروئی، بیولوژیک، مکمل ها، فرآورده‌های طبیعی سنتی و تجهیزات پزشکی (مصوب ۶/۱۱/۱۳۹۷) صرفاً از طریق نشریات و پایگاه‌های اطلاع رسانی علمی گروه پزشکی مورد تایید بوده و فروش اینترنتی کلیه فرآورده‌های طبیعی، سنتی، و مکمل جز در سایت داروخانه‌ها مجاز در سایت‌ها و رسانه ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خلاف مقررات است.

صادقی ادامه داد: نظر به اینکه این واحد نه تنها دارای داروخانه نبوده بلکه فاقد مجوز لازم از سوی سازمان غذا و دارو برای فروش محصولات اینترنتی بوده و حتی برخی از اقلام فروخته شده از سوی وی نیز به صورت غیرمجاز و بدون رعایت تشریفات قانونی تولید شده اند. از همین روی متهم شناسائی، دستگیر و اقلام زیادی از فرآورده‌های داروئی غیر مجاز از این واحد کشف گردید و واحد مذکور پلمب شد.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمانشاه در پایان به شهروندان توصیه کرد در خرید‌های اینترنتی با افزایش دقت و هوشیاری، مجاز یا فاقد پروانه بودن را مورد توجه قرار دهند. همچنین پلیس فتا نیز باتوجه به وظایف خود با رصد مستمر فضای مجازی نسبت به شناسائی هر گونه فعالیت در زمینه عرضه فرآورده‌های داروئی و مکمل‌ها اقدام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062969

وب گردی

وب گردی