مرحوم شیخ الاسلام نماد توحید گرایی و تبعیت از ولی امرمسلمین بود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی درگذشت حسین شیخ الاسلام شخصیت موحد، الهی و دیپلمات با سابقه و انقلابی کشور را تسلیت گفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی درگذشت حسین شیخ‌الاسلام را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: «درگذشت حسین شیخ الاسلام شخصیت موحد، الهی و دیپلمات با سابقه و انقلابی کشور را تسلیت عرض می کنم. مرحوم شیخ الاسلام از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در آمریکا در انجمن اسلامی دانشجویان نقش جدی و فعال در مبارزات علیه رژیم طاغوت داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با هدف کمک به پیشرفت کشور به ایران بازگشت و با حکم شهید رجایی به وزارت امور خارجه رفت و در پایه گذاری دستگاه دیپلماسی بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی ایفا کرد.

ایشان که ۱۷ سال مسئولیت معاونت سیاسی وزارت امور خارجه را بر عهده داشت همواره با آرزوی آزادی قدس شریف، مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از مظلومان جهان در راستای دیپلماسی مقاومت حضور مثمر ثمر داشت و در زمان سفارت خود در سوریه نیز نقش مهمی در حمایت از نهضت های مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس به ویژه حزب الله لبنان داشت.

مرحوم شیخ الاسلام پس از خدمت در وزارت امور خارجه، در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران و مشاور رئیس مجلس خدمتگزار مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و به واقع یک دیپلمات انقلابی و بی ادعا بود که عمر و زندگی خود را عاشقانه وقف خدمت به کشورش کرد. ایشان همچنین در مجمع التقریب مذاهب اسلامی و ستاد بین الملل نقشه جامع علمی کشور نقش موثر و محوری داشت.
قطعا خدمات موحدانه، خالصانه و ایثارگرانه حسین شیخ الاسلام در نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب موفقیت های فراوانی در عرصه دیپلماسی و شکل گیری جبهه مقاومت بود و امروز نه تنها ایران بلکه تمام گروه های جهادی و مقاومت در منطقه و جهان داغدار این مصیبت هستند. او را بحق باید نماد توحید گرایی و تبعیت از ولی امر مسلمین نام نهاد.
درگذشت این دیپلمات موحد، انقلابی، متعهد، ساده زیست و بی ادعای کشور را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی و خانواده مرحوم شیخ الاسلام، ملت شریف ایران و همه ملت های نهضت های مقاومت اسلامی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای ایشان طلب رحمت و مغفرت دارم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1062984

وب گردی

وب گردی