اجرای طرح پیک امید کانون در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

کانون پرورش فکری در پی شیوع بیماری کرونا از آغاز طرح جدیدی با عنوان «پیک امید مجازی» خبر داده است تا برخی از فعالیت‌ها و تولیدات آموزشی داوطلبانه و جهادی مربیان خود را از طریق سایت‌های اینترنتی و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی در اختیار کودکان و نوجوانان ایرانی قرار دهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری با اشاره به تعطیلی مدارس و مهدهای کودکی اظهار کرد: در این روزها که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور هستیم و به دلیل تعطیلی مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری، کودکان و نوجوانان باید در خانه‌ها و در کنار والدین خود حضور داشته باشند، تلاش می‌کنیم شرایطی مهیا و بستری را فراهم کنیم تا مربیان داوطلب کانون بتوانند فعالیت‌ها و برنامه‌های‌شان را در قالب فایل‌های خلاقانه تصویری برای بچه‌ها ارایه بدهند.

وی با بیان این‌که صفحه‌ای در زیر دامنه پرتال اینترنتی کانون به نشانی www.omid.kpf.ir به‌همین منظور راه‌اندازی شده است، از علاقه‌مندان دعوت کرد با مراجعه به این پرتال و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی فایل‌های آموزشی تهیه‌شده از سوی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون را در زمینه‌هایی مانند کاردستی، اریگامی، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، معرفی کتاب و... مشاهده کنند.

در همین حال تولیدات مختلف کانون در زمینه فیلم و انیمیشن نیز در همین فضا در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

زمردیان همچنین از انتشار فایل تصویری و صوتی برخی از کتاب‌های کانون با قابلیت ذخیره‌سازی(دانلود) برای کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: با موافقت مدیرعامل و معاون تولید کانون قرار است این کتاب‌ها از طریق همین پایگاه و همچنین درگاه‌های فروش کتاب‌های کانون تا یک هفته به صورت رایگان ارایه شود.

معاون فرهنگی کانون در همین حال توضیح داد که دامنه این فعالیت گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و فایل‌های جدیدی در این پایگاه بارگذاری خواهد شد.

به‌گفته وی برای دسترسی آسان‌تر کودکان و نوجوانان به فایل‌هایی که مربیان کانون برای همراهی با بچه‌ها تولید و منتشر می‌کنند، علاوه بر این پایگاه، هشتگ‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عنوان‌های #در دل دارم_ امید، #کانون_ امید و #پیک_ امید طراحی شده است.

وی درباره‌ سابقه‌ی اجرای طرح پیک امید در کانون خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی یک سال‌ونیم گذشته فعالیت داوطلبانه و جهادی «پیک امید» است که برای خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم در شرایط عادی و خدمات‌رسانی به آنان در شرایط بحران شکل گرفته است.

زمردیان ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ و با وقوع سیلی که گریبان‌گیر شهرهای مختلف کشور شد، طرح «پیک ‌امید» همگام و همراه با بچه‌ها بود و توانست در طی سال جاری با حضور در مناطق مختلف کشور فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی انجام دهد و علاوه بر آموزش‌ها و برگزاری کارگاه‌های مختلف، اهدای کتاب و ایجاد کتاب‌خانه در روستاهای مناطق محروم، به نمایش فیلم و انیمیشن در این مناطق بپردازد.

معاون فرهنگی کانون توضیح داد: مربیان مراکز ثابت و سیار کانون به صورتی داوطلبانه و در دو شکل «محلی» با مدیریت اداره‌های کل کانون استان‌ها و «ملی» با مدیریت معاونت فرهنگی و با تجهیزاتی که از سراسر کشور آماده شده بود به این مناطق اعزام می‌شدند.

وی در پایان گفت: در این روزهای تعطیلی مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور قرار است این طرح در قالب پیک امید مجازی برای کودکان و نوجوانان اجرا شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062994

وب گردی

وب گردی