چه خبر از فدراسیون های ورزشی؟!

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حجم اخبار منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزش منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

رفتار متناقض فدراسیون والیبال در بخش زنان و مردان!

فدراسیون والیبال و سازمان لیگ درحالیکه مسابقات لیگ برتر را تعطیل کردند که در معرفی قهرمان در دو بخش زنان و مردان رفتاری متناقض انجام دادند.

با شیوع ویروس کرونا در کشور، فدراسیون والیبال تمامی مسابقات لیگ برتر را در دو بخش زنان و مردان تعطیل کرد. اما این تعطیلی با تصمیمات متناقض در دو بخش زنان و مردان گرفته شد!

پس از برگزاری جلسه ای در فدراسیون والیبال که با حضور مدیران عاملان باشگاه ها صورت گرفت سایت رسمی فدراسیون خبر تعطیلی مسابقات را اعلام کرد با این تفاوت که رقابت مردان نیمه تمام باقی ماند و برای معرفی نماینده ایران به جام باشگاه ها به مسابقات سال ۹۷ استناد شد در حالیکه در بخش زنان سایپا را به عنوان نماینده ایران به جام باشگاه ها معرفی کردند!

تیم سایپا برای نخستین بار امسال وارد تیم داری در بخش بانوان شد و در حالیکه قرار بود مسابقات زنان نیز به صورت پلی آف برگزار شود اما ظاهراً فدراسیون تصمیم گرفته برخلاف بخش مردان تکلیف پرونده زنان را مشخص کند!

باشگاه سایپا با انتشار خبری قهرمانی تیم سایپا را اعلام کرده است اما هنوز فدراسیون به طور رسمی این قهرمانی را اعلام نکرده است، ظاهراً فدراسیون با ارسال نامه ای به باشگاه سایپا این تیم را قهرمان لیگ برتر زنان معرفی کرده است.

خبر قهرمانی تیم سایپا منجر به اعتراض برخی مربیان از جمله میترا شعبانیان، سرمربی تیم پیکان و فاطمه شعبان، سرمربی تیم باریج اسانس شد چرا که تکلیف تیم قهرمان را باید مسابقات پلی آف مشخص کند.

میترا شعبانیان در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به خبر قهرمانی تیم سایپا گفت: با قهرمانی تیم سایپا مخالف هستم چرا که ما باید حتماً رقابت‌های پلی‌آف را برگزار می‌کردیم بسیاری از تیم‌ها برنامه‌های خود را برای مرحله پلی آف گذاشته بودند. درست است که تیم سایپا به دلیل داشتن مهره های خوب شرایط خوبی در جدول رده بندی داشت اما همیشه مسابقات پلی آف شرایط خاص خود را دارد. من نیز از این تصمیم تعجب کردم چرا که قرار بود امسال مسابقات به صورت پلی‌آف برگزار شود و نمی توانند قهرمان لیگ را پیش از برگزاری رقابت های پلی آف معرفی کنند.

فاطمه شعبان، سرمربی تیم باریج اسانس نیز گفت: سایپا تیم خوبی است و تا اینجا نتایج خوبی به دست آورده، اما از آنجایی ک قرار بود پلی‌آف برگزار شود و تا روز آخر تکلیف قهرمان مشخص نمی‌شد، موافق اعلام رده‌بندی نبودم. می توانستند مثل بخش مردان رده بندی را اعلام نکنند و فقط بگویند هر تیمی می‌خواهد برای قهرمانی آسیا درخواست بدهد.

پس از حضور محمدرضا داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال، متین زبردست، از سمت خود به عنوان سرپرست نایب رئیس بانوان کناره گیری کرد و تا امروز خبری از معرفی نایب رئیس بانوان نیست! نبود نایب رئیس بانوان یکی از چالش های جدی در بخش بانوان است و نمونه بارز در رفتار متناقض فدراسیون در معرفی قهرمان لیگ برتر در بخش زنان است.

فدراسیون والیبال و سازمان لیگ باید رفتاری مشابه در دو بخش زنان و مردان داشته باشد و همانگونه که پرونده مسابقات مردان نیمه تمام باقی مانده است انتظار می‌رود در بخش زنان نیز چنین تصمیمی اتخاذ کنند. وجود رفتارهای متناقض می تواند اندک سرمایه گذارن در بخش زنان را دلسرد کند و در آینده شاهد افت اسپانسرها در لیگ برتر زنان باشیم.

زمان برگزاری والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا تغییر کرد

رئیس فدراسیون والیبال تایلند در نامه‌ای به روسای فدراسیون‌های آسیایی، از تغییر زمان برگزاری مسابقات ساحلی قهرمانی مردان زیر ۱۹ سال قاره کهن خبر داد.

قرار بود مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان زیر ۱۹ سال آسیا از ۲۲ تا ۲۵ اسفندماه به میزبانی پوکت تایلند برگزار ‌شود. رئیس فدراسیون والیبال تایلند، امروز در نامه‌ای به روسای فدراسیون‌های آسیایی که از سوی دبیرکل این فدراسیون ایمیل شده است، از تغییر زمان این مسابقات به دلیل نگرانی از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

در نامه سومپرن چایبانگیانگ آمده است: «با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان و این که بسیاری از شهروندان برای سفر به خارج از کشورشان با مشکل روبه‌رو هستند و بسیاری از رویدادهای ورزشی از جمله برخی مسابقات فدراسیون جهانی والیبال نیز به تعویق افتاده و یا لغو شده‌اند، فدراسیون والیبال تایلند تصمیم گرفته است برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در تیم‌ها، مسئولان و تماشاگران و پیگیری اقدامات، زمان برگزاری مسابقات والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا را تغییر دهد.

بنابراین، زمان جدید این مسابقات ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (دوم تا ششم مهرماه ۹۹) اعلام می‌شود که کماکان به میزبانی پوکت برگزار خواهد شد.»

تیم‌های والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران که هم‌اکنون در اردوی آماده‌سازی کیش به سر می‌برند، پیش از این دو اردو در شهرهای بوشهر و اهواز برگزار کرده‌اند. بلیت بازیکنان و سرمربی تیم‌های ایران نیز برای روز ۱۸ اسفند ماه تهیه شده بود.

مسابقات گزینشی المپیک در قاره آفریقا و اقیانوسیه به تعویق افتاد

رقابت های کشتی گزینشی کسب سهمیه المپیک در قاره های آفریقا و اقیانوسیه به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد

رقابت های گزینشی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در قاره های آفریقا و اقیانوسیه که قرار بود روزهای ۲۳ تا ۲۵ اسفندماه در شهر الجدیده مراکش برگزار شود به تعویق افتاد.

نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی در این باره گفت: ما از شفافیت و تلاش های دولت مراکش در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا سپاسگزاریم و تلاش می کنیم تا یک راه حل سریع برای این مسئله پیدا کنیم و ورزشکاران خود را برای مسابقات مقدماتی و بازی های المپیک آماده کنیم.

برگزاری اردوی تیم های ملی کشتی بار دیگر لغو شد!

برگزاری اردوهای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی که قرار بود با اصرار فدراسیون کشتی از روز شنبه آغاز شود، بار دیگر به دلیل مصوبه ستاد عالی مقابله با ویروس کرونا لغو شد.

هنوز ۲۴ ساعت از اعلام رسمی فدراسیون کشتی مبنی بر آغاز دوباره اردوهای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی با حضور نفرات محدود از روز ۱۷ اسفندماه نگذشته بود که این تمرینات با توجه به مصوبه ستاد عالی مقابله با ویروس کرونا، لغو شد. این در حالی است که تمامی فعالیت های ورزشی تا پایان سال به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشورمان لغوشده بود اما فدراسیون کشتی همچنان اصرار داشت می تواند اردوهای خود را در قرنطینه در خانه کشتی برگزار کند. اما با توجه به مصوبه ستاد عالی مقابله با کرونا برگزاری این اردوها ممنوع و لغو شد.

حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی با تایید این خبر گفت: با وجود اراده و تلاش فدراسیون کشتی در قبول مسئولیت برای برگزاری اردوهای تیم های ملی کشتی آزاد فرنگی بزرگسالان اعزامی به رقابت های کسب سهمیه المپیک، حسب مصوبات ستاد عالی مقابله با ویروس کرونا در ورزش و ضرورت و الزام تمکین به موارد ابلاغی، اردوی روز شنبه این تیم ها لغو و در روزهای آتی زمان برگزاری اردوها، متعاقباً اعلام خواهد شد.

جراحی عباسعلی با موفقیت انجام شد/ پزشک معالج: به المپیک می‌رسد

پزشک معالج حمیده عباسعلی در پایان عمل جراحی این کاراته‌کا کشورمان از موفقیت در این جراحی خبر داد.

دکتر بابک زرگر امینی در این مورد گفت: امروز پنجشنبه ساعت ۹:۳۰ به وقت محلی عمل جراحی روی قسمت آسیب دیده پای خانم عباسعلی با موفقیت انجام شد. acl به صورت کامل پاره شده و سایر قسمت‌های پا هیچ مشکلی نداشت.

وی ادامه داد: اگر در حالت معمول می‌خواستیم کار ترمیم قسمت آسیب دیده را انجام دهیم، حداقل ۶ ماه زمان برای بهبودی نیاز داشت و این ورزشکار به المپیک نمی‌رسید ولی با روشی جدید که پزشکان سوئیسی انجام می‌دادند، جراحی صورت گرفت. کل acl ترمیم شد و الان حالت عادی دارد.

دکتر امینی افزود: خانم عباسعلی فردا از بیمارستان مرخص خواهد شد و از دو روز دیگر کارهای بدنسازی و درمانی را آغاز خواهیم کرد. من و تیم پزشکی از این جراحی رضایت کامل داشتیم و اگر کارها طبق روال پیش برود به امید خدا ایشان را صد در صد در المپیک توکیو خواهیم دید.

پیمان فخری: ورزشکاران المپیکی قرنطینه می شوند

به گفته معاون کاروان اعزامی به بازی های المپیک، ورزشکاران و مربیان این کاروان سال آینده به منظور پیگیری بدون دغدغه اردوها و حفظ سلامتشان قرنطینه می شوند.

پیمان فخری در گفتگویی با اشاره به شرایط خاصی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد شده و پیگیری فعالیت های ورزشی در رشته های مختلف را نیز تحت تأثیر قرار داده است، گفت: اگرچه به خاطر در پیش بودن بازی های المپیک، پیگیری منظم تمرینات برای تیم ها و ورزشکارانی که صاحب سهمیه شده اند و یا رقابت های گزینشی المپیک را در پیش دارند، حائز اهمیت است، اما به خاطر این شرایط هیچ اصراری به برگزاری اردوها نداریم.

وی با تأکید براینکه در این شرایط سلامت ورزشکاران مهمترین اولویت مدیران به حساب می آید، خاطرنشان کرد: البته ورزشکاران و مربیانشان به هیچ عنوان نگران این شرایط و احتمال ادامه آن بعد از تعطیلات نوروز نباشند. ما در مجموعه کمیته ملی المپیک و ستاد عالی در حال اجرای طرحی هستیم تا به واسطه آن بتوانیم حضور بی دغدغه تیم ها و ورزشکارانمان را در اردوهای تمرینی داشته باشیم.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در کمیته ملی المپیک گفت: این طرح در برگیرنده قرنطینه کامل ورزشکاران و مربیان می شود. بر این اساس محل تمرینات، اردو و خوابگاه آنها قرنطینه می شود تا بتوانند بدون هیچ نگرانی برنامه های آماده سازی خود را به طور کامل پیگیری کنند.

معاون کاروان اعزامی به بازی های المپیک در عین حال تصریح کرد: تمام افرادی که قصد ورود به اردو دارند- شامل ورزشکار و اعضای کادر فنی- پیش از این حضور باید تست شوند و در صورت عدم مشکل به آنها اجازه ورود به قرنطینه داده می شود.

فخری با تأکید بر اینکه این طرح از اوایل سال آینده اجرایی می شود، ادامه داد: این روزها هم ورزشکاران بیش از هر مسئله ای، سلامت خود را اولویت قرار دهند.

حذف کاظم زاده با شکست مقابل بوکسوری از ساموآ

سجاد کاظم‌زاده ملی پوش بوکس ایران شانس کسب سهمیه المپیک بوکس از طریق رقابت‌های قاره‌ای را از دست داد.

مسابقات بوکس گزینشی المپیک در قاره آسیا از روز سه‌شنبه آغاز شده است. در این رقابت‌ها، ۱۵۱ بوکسور از ۳۵ کشور در بخش مردان حضور پیدا کرده‌اند.

در چهارمین روز رقابتها و در وزن ۶۹ کیلوگرم سجاد کاظم‌زاده که در دور اول استراحت داشت در دور دوم با بوکسوری از ساموآ رقابت کرد و در یک بازی نزدیک نتیجه را واگذار کرد.

در ادامه این رقابتها امشب در وزن ۹۱ کیلوگرم طوفان شریفی به مصاف هان نماینده چین می‌رود.

در وزن به اضافه ۹۱ کیلوگرم ایمان رمضان‌پور با آی‌مای‌تی از چین روی رینگ خواهد رفت.

تیم ملی ایران با هشت بوکسور در این رویداد حضور یافته است.

امید احمدی‌صفا، دانیال شه‌بخش، اشکان رضایی، سجاد کاظم‌زاده، سیدشاهین موسوی، احسان روزبهانی، طوفان شریفی و ایمان رمضان‌پور، بوکسورهای ایران در این مسابقات هستند.

عدم همکاری «کرونا»یی فدراسیون ها با کمیته ملی المپیک

مهلتی که کمیته ملی المپیک برای اعلام وضعیت فدراسیون‌ها جهت حضور در میادین گزینشی المپیک مشخص کرده بود در حالی به پایان رسید که جز دو فدراسیون، اطلاع رسانی دیگری از دیگر رشته‌ها انجام نشد.

فراگیری ویروس کرونا در کشور و محدودیت های پروزای که ایجاد کرده، مسئولان کمیته ملی المپیک را برآن داشت تا در رابطه با تیم های ملی که رقابت های گزینشی المپیک در پیش دارند و برای مهیا شدن شرایط اعزام آنها - با توجه به انسداد خطوط هوایی - چاره اندیشی کنند.

در همین راستا نامه ای از طرف نصرالله سجادی سرپرست کاروان ورزش ایران در المپیک به تمام فدراسیون ها ارسال شد مبنی بر اینکه برنامه های اعزام های المپیکی خود تا پایان سال جاری را به مسئولان این کاروان و کمیته ملی المپیک اطلاع رسانی کنند.

چهارشنبه گذشته آخرین مهلتی بود که در نامه ارسال به فدراسیون ها و برای اطلاع رسانی به موقع، مشخص شده بود. این مهلت اما در حالی به پایان رسید که به جز کاراته و شمشیربازی از طرف دیگر فدراسیون ها اطلاع رسانی لازم به عمل نیامد.

فدراسیون ها در حالی در این زمینه و برای همکاری با کمیته ملی المپیک کوتاهی کرده اند که به دلیل بسته شدن خطوط هوایی ایران با بسیاری دیگر از کشورها، مشکلات عدیده ای در انجام سفر و حضور در محل برگزاری مسابقات ایجاد شده است.

در هر صورت اینکه بعد از اتمام مهلت تعیین شده، مسئولان مربوطه در کاروان المپیک و کمیته ملی المپیک به صورت تلفنی پیگیر وضعیت فدراسیون ها و برنامه های اعزام های آنها برای المپیک شدند تا اقدامات لازم برای اعزام ورزشکاران آنها را به موقع انجام دهند.

کد خبر: 1063014

وب گردی

وب گردی