تجهیز کلاس‌های واحد بروجرد به تابلوی دیجیتال برای آموزش‌های از راه دور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: ۱۵ کلاس که امکان استفاده از رایانه شخصی دارد و دارای پهنای باند مناسب و دارای امکاناتی مانند تابلوی دیجیتال است، برای آموزش مجازی آماده شود‌.

داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت این واحد در حوزه آموزش مجازی دانشجویان گفت: براساس بررسی ها و جلساتی که طی چند روز گذشته برگزار کرده ایم، از امروز(شنبه) آموزش مجازی در ابعاد مختلف آغاز خواهد شد. البته چندین مسئله مانند امکان ارائه درس توسط یک استاد و یا تعداد دانشجویانی که می توانند به طور همزمان در آموزش مجازی لینک شوند طی این جلسات بررسی شد.

وی افزود: برای آموزش مجازی دستورالعملی داخلی را به مسئولان دانشگاه ابلاغ کردیم که براساس آن مکلف شده اند تا امروز، کسانی که امکان استفاده از رایانه شخصی خود در منزل را دارند و پهنای باندشان پاسخگوی این آموزش مجازی است و همچنین کسانی که برایشان امکان پذیر نیست؛ شرایط خود را اعلام کنند.

جاوید ادامه داد: همچنین قرار شده ۱۵ کلاس که امکان استفاده از رایانه شخصی دارد و دارای پهنای باند مناسب و دارای امکاناتی مانند تابلوی دیجیتال است، برای آموزش مجازی آماده شود‌.

رئیس واحد بروجرد گفت: تنها معضل و مشکلی که در استان لرستان مخصوصا در مقطع کارشناسی وجود دارد، عدم دسترسی برخی از دانشجویان به سیستم کامپیوتری و اینترنت به دلیل سکونت در مناطق روستایی است. البته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا چندان با این مشکل مواجه نیستیم.

وی اضافه کرد: قرار شده است که ابتدا شماره تلفن دانشجویان ساکن مناطق روستایی را از سیستم آموزشی استخراج کنیم تا آمار دقیقی از آن ها داشته باشیم تا تمهیدات دقیقی برای آن بیندیشیم.

جاوید با اشاره به ظرفیت های واحد بروجرد بیان کرد: خوشبختانه با وجود ۵ سایت کامل در واحد بروجرد و تعداد بالای سیستم ها و پهنای باند، از لحاظ زیرساختی مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063026

وب گردی

وب گردی