وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها خواهان استفاده از زیرساخت‌های مجازی دانشگاه آزاد هستند

رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس تا انتهای سال، تعدادی از مدارس معتبر شهر تهران، دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت درخواست برگزاری کلاس‌های مربوط را از طریق زیرساخت‌های واحد الکترونیکی ارائه کرده‌اند.

محمدرضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ظرفیت‌های نرم افزاری و زیرساخت‌های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد در ارائه آموزش‌های مجازی اظهار کرد: واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد به‌عنوان بزرگترین دانشگاه مجازی کشور شناخته می‌شود. این دانشگاه از لحاظ تعداد دانشجو، تعداد رشته و فرآیندهای آموزش از راه دور در کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: این واحد دانشگاهی از لحاظ تعداد دانش‌آموختگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی، دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و دوره‌های آکادمیک دارای جایگاه مطلوبی است. باتوجه به زیرساخت‌ها و فرآیندهای آموزشی در واحد الکترونیکی، تنها دانشگاهی که در شرایط کنونی کشور، کماکان به روند آموزشی خود ادامه می‌دهد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک بیان کرد: در روزهای گذشته که شیوع ویروس کرونا بر روی فعالیت‌های آموزشی سایه انداخته است، اساتید و دانشجویان واحد الکترونیکی در هر محلی که شرایط مهیا بوده به‌صورت آنلاین به ادامه آموزش‌های خود پرداخته‌اند و هیچ یک از کلاس‌ها تعطیل نشده است.

کشاورزی با اشاره به ارتباط مطلوب دانشجویان با بخش‌های مختلف دانشگاه اعم از اساتید، مدیران گروه، کارشناسان آموزش و متخصصان فنی، تصریح مرد: اکنون تحصیل از راه دور از دیدگاه قسمتی از جامعه کاملا پذیرفته شده چراکه زیرساخت‌ها برای داوطلبان تحصیل مهیا است.

وی ادامه داد: اکنون با تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس تا انتهای سال، تعدادی از مدارس معتبر شهر تهران، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، وزارت بهداشت، واحدهای دانشگاه آزاد و بسیاری از متولیان و مجریان دوره‌های آموزشی درخواست برگزاری کلاس‌های مربوطه را از طریق زیرساخت‌های واحد الکترونیکی ارائه کرده‌اند که در حال تعامل و بررسی آنها هستیم.

رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این دانشگاه را متناسب با نیازها تلقی کرد و گفت: برای افزایش ظرفیت‌ها و پاسخگویی به درخواست‌های متعدد از واحد الکترونیکی، توسعه زیرساخت‌ها ضروری است. واحد الکترونیکی تجربه برگزاری همزمان کلاس آموزشی برای 4 هزار دانشجو را نیز داشته است ولی در شرایط کنونی درخواست‌ها بیش از این تجربه است.

کشاورزی عنوان کرد: تغییر تقویم آموزشی و اجرای کلاس‌های آموزشی غیرحضوری اصلی‌ترین راهبرد دانشگاه آزاد برای واحدهای دانشگاهی سراسر کشور است که مسئولیت برگزاری کلاس‌های مجازی بر عهده واحد الکترونیکی گذاشته شده است. ترکیبی از این دو روش نسبت به شرایط واحدهای دانشگاهی می‌تواند در گذر از این مقطع زمانی، اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های مختلف شرایط متفاوتی دارند و نمی‌توان گفت که همه دانشگاه‌ها باید به‌صورت غیرحضوری کلاس‌های درسی خود ارائه کنند. شرایط اقلیمی، زیرساختی، آموزش تابستانی و فرهنگی تاثیر بسیاری دارد برگزاری کلاس‌های آنلاین غیرحضوری دارد. آموزش‌های مجازی یکی از راهبردهای عدالت آموزشی است که خود نیز نیازمند تامین زیرساخت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063027

وب گردی

وب گردی