کشف ۲۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی غیربهداشتی / ۶ متهم دستگیر شدند

به گفته مهبودی، ۶ نفر که در زمینه تهیه و توزیع انواع مواد ضدعفونی کننده غیربهداشتی و احتکار ماسک دست داشتند، دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهبودی ، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه دو تهران درباره اقدامات انجام شده در برابر احتکار اقلام سلامت محور و مواد ضدعفونی در دادسرا‌ها گفت: در مجموعه دادسرای ناحیه دو، با همکاری بسیج منطقه، یک تیم عملیاتی تشکیل شد و محل‌هایی که به صورت غیرقانونی اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به فروش می‌رساندند را شناسایی کردند.

وی افزود: بر اساس اخبار واصله و هماهنگی با نیروی انتظامی، این تیم عملیاتی توانست سه پرونده را با موفقیت به اتمام رسانند.

مهبودی گفت: در یکی از این پرونده ها، ماسک‌های غیرقانونی که به قیمت بالا به فروش می‌رسیدند، کشف و متهمان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین در مراحل بعدی، مجموعا ۲۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی غیربهداشتی کشف شد.

معاون دادستان تهران گفت: این مواد به صورت غیربهداشتی و غیرقانونی تولید شده اند. همچنین موضوع احتکار درمیان است.

مهبودی درباره تعداد متهمان دستگیر شده در این سه پرونده افزود: تاکنون ۶ نفر در این زمینه دستگیر شده اند.

سرپرست دادسرای ناحیه دو تهران درباره توجیه ضابطین قضایی گفت: در این باره تعدادی کارگروه مانند کارگروه اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی تشکیل شد و در این کارگروه‌ها با کمک مردم و هماهنگی با مسئولان انتظامی و قضایی اقدامات خوبی صورت گرفت که منجر به شناسایی متهمان و کشف این اقلام غیربهداشتی شد.

وی در پاسخ به این سوال که توزیع این اقلام احتکار شده در بازار چگونه است؛ گفت: نحوه توزیع این اقلام احتکار شده، با دستگاه قضا نیست و بعد از کشف، این اقلام در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار می‌گیرد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1063046

وب گردی

وب گردی