فرهنگ و آموزش فضای مجازی باید در جامعه اصلاح شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی بر لزوم اصلاح فرهنگ و آموزش فضای مجازی و بالابردن سواد رسانه ای آحاد مردم با استفاده از توان حداکثری و خلاقانه و نوآورانه فعالان فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به ۱۷ اسفندماه سالروز تاسیس شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور، گفت: دنیای امروز، دنیای ارتباطات بی مرز و گستره از روابط میان ملت ها و جوامع است که فضای مجازی این زیست بوم دوم جاری در تمامی زوایای زندگی بشر، با فرصت ها و امکانات بالقوه و بالفعل خود توانسته سبک زندگی افراد را در عصر حاضر دچار تحول شگرف کرده و آینده جدیدی را برای آنها رقم بزند.

وی ادامه داد: در عصر حاضر و شرایط کنونی نظام حکمرانی جهانی، باید با ترسیم مدل ارتباطی نوین با سایر ملل جهان به ویژه کشورهای منطقه و جهان اسلام و سهم برابر و عادلانه در راهبری آن، نگرشی جدید در این فضا مبتنی بر صلح، امنیت پایدار، اعتماد سازی، به دور از تهدیدات و آسیب ها با به رسمیت شناختن دولت ها برای استفاده بهینه از این فضای جهان شمول ایجاد کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به نهمین سال تاسیس شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور در ۱۷ اسفند ماه ۹۰ به دستور خردمندانه مقام معظم رهبری برای ایجاد نقطه کانونی سیاستگذاری، تصمیم گیری و راهبری در این فضا و آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار امیداوری کرد که بتوانیم با همت و تلاش تمامی فعالان و ذی نفعان این حوزه در کشور نیز، شاهد رشد و توسعه هر چه سریعتر شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی کشور، برای ایجاد ارتباطات امن و پایدار ایران اسلامی و همچنین ارزش آفرینی برای اقتصاد کشور به منظور تاثیر مثبت در شاخص های اقتصاد ملی و اشتغال باشیم.

وی گفت: همچنین با درک اهمیت حقوق شهروندی، حفظ حریم خصوصی، مالکیت معنوی برای مقابله با محتوای آسیب رسان در فضای مجازی بالاخص در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها می توان گام های بلندی در مسیر گسترش عدالت، تحقق یک فضای مجازی اخلاق مدار، ایمن و مفید برای تعالی و توسعه جامعه اسلامی – ایرانی برداریم.

فیروزآبادی تاکید کرد: بر این باورم که اصلاح فرهنگ و آموزش فضای مجازی با بالا بردن سواد رسانه ای آحاد مردم، اهرم پیشبرد اهداف ما در این مسیر برای پاسخگویی حداکثری نیاز داخلی به خدمات، محتوای فرهنگی مناسب و شکل گیری عقلانیت فردی برای تمیز بهترین ها خواهد بود تا با استفاده از توان حداکثری و حضور خلاقانه و نوآورانه فعالان فضای مجازی کشور در عرصه نرم افزار و سخت افزار بتوانیم تهدیدهای این فضا را نیز به فرصت بدل کنیم.

وی گفت: همچنین با همت بازیگران ملی در راستای ایجاد مزیت های رقابتی برای عرضه خدمات محتوای اسلامی – ایرانی و صیانت از هویت ملی مان در فضای مجازی تلاش کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063062

وب گردی

وب گردی