20 میلیون بسته دستکش در مرحله ترخیص از گمرک/ 330 هزار دلار مواد ضدعفونی وارد شد

ناظر گمرکات استان هرمزگان از طی شدن فرایند ترخیص 20 میلیون دستکش و نیز مواد ضدعفونی کننده از گمرک استان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ابوالفضل اکبرپور، با اشاره به آخرین وضعیت ترخیص اقلام پزشکی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در حال حاضر سه کانتینر اقلامی مانند انواع دستکش پزشکی و یکبار مصرف و تجهیزات بیمارستانی به ارزش 396 هزار دلار در مرحله تشریفات گمرکی بوده تا ترخیص شود.

ناظر گمرکات استان هرمزگان تأکید کرد: این اقلام در 6 فقره اظهارنامه در گمرک ثبت شده که شامل 20 میلیون بسته دستکش جراحی و معاینه است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر 6 فقره اقلام و کالاهای ضدعفونی‌کننده نیز اظهار شده است، تصریح کرد: ارزش این کالاها نیز 330 هزار دلار بوده که مواد اولیه و مواد ضدعفونی‌کننده در قالب 46 هزار و 810 بسته است.

وی ادامه داد:‌ همچنین در اظهارنامه‌های دیگری تجهیزات پزشکی مربوط به بستری، معاینه و اقلام موردنیاز بیمارستانی مانند سرنگ، آنژیوکت و اقلام موردنیاز در جراحی قلب فرایند ترخیص را طی می‌کنند.

اکبرپور گفت: اطلاعات اقلام و انبارهای آن به واسطه شیوع بیماری کرونا و بنا به ملاحظات و ضوابط به اطلاع نماینده بهداشت استان و دستگاه‌های نظارتی می‌رسد تا بر نحوه توزیع نظارت شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1063114

وب گردی

وب گردی