علیرغم هشدارها، 22000 خودرو  آخر هفته از آزاد راه تهران شمال عبور کردند!

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال به بیان توضیحاتی درباره علت تعطیلی این آزاد راه و میزان خودروی عبوری از آن پرداخت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سعید شهسواری مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال، درباره میزان عبور و مرور از این آزاد راه گفت: میزان تردد از این آزاد راه با توجه به شیوع کرونا مقداری پایین است، ولی با وجود تذکراتی مبنی بر کاهش مسافرت‌ها در پی شیوع کرونا بر میزان مسافرت‌ها در طی سه روز سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته افزایش پیدا کرده بود.

وی در ادامه درباره میزان خودروی عبوری از این آزاد راه گفت: از جمعه ظهر که این آزاد راه افتتاح شد تا دوشنبه شب ۱۹ هزار تردد داشتیم. طی سه روز سه شنبه چهارشنبه و پنج شنبه حدود ۲۲ هزار تردد انجام شد. به عبارتی میانگین از میانگین تردد روزی ۵ هزار ۵۰۰ خودرو با افزایش روزی ۷ هزار ۵۰۰ خودرو با نزدیک شدن به انتهای هفته با وجود تمهیدات اتخاذ شده برای جلوگیری از شیوع کرونا مواجه شدیم. برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا آزاد راه همانند جاده چالوس از روز گذشته بسته شد و از تردد مسافرین ممانعت به عمل آمده است.

عضو هیئت مدیره شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال در ادامه گفت: با این آمار حدود ۴۲ هزار تردد در آزاد راه تهران شمال داشته ایم. زمان باز شدن دوباره آزاد راه بستگی به تصمیمات شورای تامین استان مازندران دارد.

شیوه پرداخت عوارض عبور و مرور به چه صورت است؟

مدیر عامل آزاد راه در پاسخ به این سوال که شیوه پرداخت عوارض عبور و مرور به چه صورت است؟ گفت: دوربین‌های پلاک خوان در مسیر آزاد راه مستقر بودند و پلاک خوانی تمام تردد‌های انجام شده صورت گرفته است. هماهنگی صورت گرفته با شرکتی انجام شده تا روز دوشنبه و سه شنبه این هفته امکان پرداخت عوارض از درگاه‌های استارتاپی فراهم می‌شود و افرادی که از این آزادراه استفاده کرده اند می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های پرداخت عوارض آزاد راه عوارض تردد خود را پرداخت کنند. این عوارض به حساب افراد منظور شده و باید پرداخت شود.

عوارض آزاد راه تهران شمال در روزهای عادی و تعطیل

شهسواری درباره عوارض این آزاد راه نیز گفت: عوارض در روز‌های عادی ۲۰ هزار تومان و در روز‌های تعطیل و آخر هفته و ایام تعطیلات ۳۰ هزار تومان است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1063116

وب گردی

وب گردی