سازمان نظام پزشکی: متهم ردیف اول احتکار کالاهای بهداشتی پزشک نیست

در پی انتشار ادعای پزشک بودن متهم ردیف اول احتکار کالاهای بهداشتی، سازمان نظام پزشکی در بیانه‌ای ضمن رد این خبر خواستار اتخاذ تدابیری در سطح کلان مدیریتی کشور برای افزایش روحیه و حس یکپارچگی اجتماعی اهالی درمان و نه تضعیف روحیه آنها شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در متن این بیانیه آمده است: در ۲۴ ساعت اخیر خبری در شبکه‌های مختلف رسانه ملی و سایر رسانه‌های مکتوب و مجازی کشور منتشر شد مبنی بر اینکه «متهم ردیف اول احتکار کالاهای بهداشتی و سلامتی کشور پزشک عمومی است». این خبر در مقطع حساس مقابله ملی با بیماری ناشی از ویروس کرونا جامعه پزشکی به عنوان طلایه داران مبارزه را در بهت و حیرت فروبرد.

فیلم بخشی از محاکمه که در آن نام و تحصیلات متهم ذکر می‌شود انتشار بسیار گسترده‌ای در رسانه ملی و فضای مجازی داشت، اما نتایج بررسی‌های سازمان نظام پزشکی کشور نشان داد که فرد معرفی شده، پزشک عمومی نیست و اصلا از اعضای جامعه پزشکی کشور نبوده و درج عنوان پزشک برای وی کذب است.

نتایج بررسی‌های سازمان نظام پزشکی کشور نشان داد که فرد معرفی شده، پزشک عمومی نیست و اصلا از اعضای جامعه پزشکی کشور نبوده و درج عنوان پزشک برای وی کذب است

در ادامه این اطلاعیه افزوده شده است: انتشار چنین خبر کذبی در این مقطع حساس که با بزرگترین بحران سلامت کشورمان در قرن اخیر روبرو هستیم و پزشکان و همه اعضای جامعه بزرگ بهداشت و درمان کشور با کمبودهای فراوان، ایثارگرانه و شجاعانه در حال مبارزه با بیماری و حفظ جان هموطنانمان هستند، بسیار ناراحت کننده و در عین حال بسیار عجیب است.
سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده جامعه پزشکی کشور ضمن درخواست تکذیب این خبر در کلیه رسانه‌ها، خواستار اتخاذ تدابیری در سطح کلان مدیریتی کشور برای افزایش روحیه و حس یکپارچگی اجتماعی قاطبه اهالی درمان، و نه تضعیف روحی آنان است.
سازمان نظام پزشکی اعلام کرده است که این موضوع را از مجاری قانونی تا حصول نتیجه، پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063145

وب گردی

وب گردی