20 هزار مترمربع فضا برای راه‌اندازی سراهای نوآوری در نظر گرفته شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از اختصاص 20‌هزار متر مربع برای راه‌اندازی دو سرای نوآوری در این واحد دانشگاهی خبر داد.

مرتضی موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت سراهای نوآوری تازه تاسیس دانشگاه آزاد واحد قزوین اظهار کرد: با رویکرد و توجه ویژه معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه مجوز فعالیت دو سرا در حوزه‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی و فناوری‌های حمل‌ونقل اخذ شد که فعالیت آن در مرکز نوآوری به زودی شروع می‌شود.

وی افزود: مجموعاً 20 هزار مترمربع فضا برای راه‌اندازی سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد واحد قزوین درنظر گرفته شده که به زودی در اختیار فناوران قرار داده می‌شود. از این پس مراکز رشد مراکز فناوری ذیل سراها به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بیان کرد: با استقرار مراکز تحقیقاتی در جوار سراهای نوآوری، پیش‌بینی می‌کنیم این واحد دانشگاهی به‌عنوان الگویی برتر در سطح کشور مطرح شود. توجه به محتوا و تقویت رویکردهای فناورانه به‌‌ویژه بازارسازی و تجاری‌سازی از اولویت بالاتری نسبت به زیرساخت‌ها برخوردار است.

موسی‌خانی با اشاره به اهتمام دانشگاه در مهارت‌افزایی و بروز خلاقیت‌های فناورانه دانشجویان، عنوان کرد: چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد فضا برای فعالیت‌های مهارتی و فناوری دانشجویان متحول شده و واحد قزوین در این راستا جزو واحدهای پیشگام کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون 50 شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در مرکز رشد و فناوری واحد قزوین مستقر و درحال فعالیت هستند، تعداد کثیری از فناوران دانشگاه نیز تقاضای استقرار داشته‌اند که درحال غربالگری و طی مراحل نهایی برای استقرار قرار دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اضافه کرد: دو شتاب‌دهنده هکسین و سورس در حال حاضر مسئولین شتاب‌دهی آماده‌سازی‌ شرکت‌های در حال رشد را برعهده دارند که با استقرار سراهای نوآوری ظرفیت‌های آنها نیز تقویت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063176

وب گردی

وب گردی