وزیر آموزش و پرورش طرح رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کند

بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان تهران در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار اجرای دقیق و درست و هر چه سریع‌تر طرح رتبه‌بندی معلمان در کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان تهران درباره اجرای نادرست افزایش 50 درصدی حقوق معلمان نامه‌ای به محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نوشت.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: پیشرفت و ترقی جوامع انسانی در گرو تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص جهت اداره مطلوب بخشهای مختلف بوده و جوامعی که در این‌باره تلاش بیشتری داشته‌اند، نتایج موفقیت آمیزتری در حرکت پرشتاب توسعه اقتصادی و اجتماعی کسب نموده‌اند. آموزش و پرورش نقشی اساسی در تامین این نیروها دارد و در خط مقدم این جبهه انسان‌ساز، معلمان قرار گرفته‌اند بنا به فرموده مقام معظم رهبری در مجموعه آموزش و پرورش البته نیروهای ستادی هستند طراحان هستند فکرسازان هستند کتاب نویسان هستند و همه آنها در این اهمیت و ارزش سهیم‌اند؛ اما میدان‌دار معلم است همه طراحی‌ها و مدل سازی‌ها برای این است که معلم بتواند کارش را خوب انجام بدهد وسط میدان معلم است صف مقدم معلم است و بقیه کمک کننده و پشتیبانی کننده و تدارک دهنده به او هستند.(۱۳۸۶/۲/۱۲)

در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: با این همه تاکید بر اهمیت نقش معلم شما در دوران وزارت چند ماهه خود چندین بار باعث ناراحتی و دلسردی فرهنگیان مخصوصا معلمان شده‌اید. نخست در اجرای نادرست نظام رتبه بندی معلمان که پس از سال‌ها انتظار در آذرماه امسال در هیئت دولت مصوب شد اما نتیجه کار بیشتر شبیه ترمیم حقوق بود تا طرح رتبه بندی که این امر اعتراضات معلمان را در بر داشت و می‌توان به بزرگترین مشکل آن یعنی حذف ضریب تعجیل در مناطق محروم اشاره کرد. دومین مورد در مسئله تعلق گرفتن عیدی به دانشجو معلمان بود که طلایه داران تحول نظام آموزش و پرورش کشور است در ابتدا طی مصاحبه‌ای از سوی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع تان گفته شد با توجه به اینکه دانشجو معلمان استخدام رسمی آزمایشی می باشند برای ما به منزله کارمند محسوب می‌شوند و بابت پرداخت عیدی به آنها مشکلی نداریم اما چندی بعد طی ارسال بخشنامه‌ای به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها بیان کردند دانشجو معلمان متعهد به خدمت با توجه به عدم اشتغال به کار مشمول دریافت پاداش آخر سال نخواهد شد که بخشنامه خلاف قانون متعهدان خدمت به وزارت آموزش و پرورش بود.

در نامه دانشجو معلمان خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان شده است: در چند هفته گذشته نیز که مشکلات رتبه‌بندی رفته رفته در حال حل شدن بود با ماجرای اعمال امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری معلمان را دچار سردرگمی میان قانون مدیریت و طرح رتبه بندی کرده‌اید. حالا یکی از اصلی ترین پرسش‌ها این است که با اعمال امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری رتبه‌بندی معلمان که پس از سال‌ها انتظار اجرایی شده بود عملاً حذف شده است و این همه تلاش برای تطبیق فرهنگیان با رتبه‌های جدید و تلاش برای حل مسائل و مشکلات آزمون رتبه‌بندی و کش و قوس‌های تدوین آیین‌نامه آن آب در هاون کوبیدن بود؟؟

در بخش دیگری از این نامه آمده است: سوال دیگری که وجود دارد این است چرا اجرای نظام‌ رتبه‌بندی و تخصیص امتیازات فصل دهم توأمان امکان پذیر نیست در صورتی که موضوع نظام رتبه‌بندی ردیف خاصی تحت عنوان حق شغل حرفه‌ای را به خود اختصاص داده است که مبنای آن سنوات تجربیات و تخصص هر معلم است و چیزی جدای از حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل بوده و وجود آن با امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تناقضی ندارد. طرح رتبه‌بندی معلمان در برنامه پنج ساله ششم توسعه گنجانده شده و این طرح باید از سال ۹۶ اجرا می‌شد ولی این طرح تا بعد از گذشت چند ماه از سال ۹۸ اجرا نشده است. وزیر آموزش و پرورش ملزم به اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان است و باید علاوه بر تخصیص امتیازات فصل دهم، طرح رتبه بندی را نیز به طور دقیق و درست اجرا کند.

دانشجوی معلمان در این نامه تاکید کردند: ما خواستار اجرای دقیق و درست و هرچه سریعتر طرح رتبه بندی معلمان هستیم. بارها به شما هشدار داده شد که کرامت و عزت فرهنگیان را در رسانه‌ها به چوب حراج نگذارید اما شما هر روز با یک موضوع جدید در مورد مسائل حقوقی فرهنگیان در رسانه‌ها حاضر شدید آیا سایر وزارتخانه‌ها هم درباره حقوق کارمندان خود با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند؟ در این ۶ ماه که از حضورتان می‌گذرد فقط حرف شنیده‌ایم و عملی ندیده‌ایم ولی تا دلتان بخواهد از طرف افراد مختلف طعنه شنیدیم و دم نزدیم معلمان بدون آنکه ریالی به حکمشان اضافه شود بارها توسط شما و تیمتان بمباران رسانه‌ای شدند بعد از شش ماه نتیجه این بمباران چند هزار تومان افزایش حقوق بود و لاغیر؛ در صورتی که با این مقدار افزایش حقوق وزارتخانه‌ها به کارمندان شان پاداش برای مناسبت‌های مختلف می‌دهند بدان گونه هم نیست که نخواهند کسی از این موضوع با خبر نشود.

در بخش پایانی این نامه آمده است: ضامن پیشرفت هر کشور نظام آموزش و پرورش آن کشور است و بیشتر افراد تشکیل دهنده نظام آموزش و پرورش هر کشور معلمان هستند. ما دانشجو معلمان بسیجی از شما می‌خواهیم عزم خود را جزم و در راستای کاهش مشکلات معیشتی معلمان که شغل انبیا را دارند و نسل‌های آینده کشور را تربیت می‌کنند، قدم برداشته و خاطره خوبی از این دوران کوتاهی که وظیفه خطیر خدمت‌رسانی به فرهنگیان را به شما محول کردند، برجاگذارید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063192

وب گردی

وب گردی