تهیه فیلم‌های آموزشی توسط دبیران در دبیرستان دخترانه سمای تهران

مدیر دبیرستان دوره اول دخترانه سمای تهران گفت: دبیران هر پایه با تشکیل گروه‌های مجازی در ساعات مشخص شده، به تدریس دروس می‌پردازند؛ همچنین می‌توانند با تهیه فیلم‌های آموزشی و بارگذاری روی کانال مدرسه، دروس را به صورت آفلاین تدریس کنند.

رقیه میرزایی مدیر دبیرستان دوره اول دخترانه سمای تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این مدرسه در حوزه آموزش مجازی اظهار کرد: در چند روز گذشته، تدابیر لازم برای آموزش مجازی در هر پایه پیش بینی شده است به طوری که هرکلاس درسی زیر نظر دبیر، آموزش مجازی را بر اساس برنامه هفتگی انجام می دهد.

وی افزود: دبیران هر پایه با تشکیل گروه‌های مجازی در ساعات مشخص شده، به تدریس دروس می‌پردازند؛ همچنین می‌توانند با تهیه فیلم‌های آموزشی و بارگذاری روی کانال مدرسه، دروس را به صورت آفلاین تدریس کنند.

میرزایی ادامه داد: ادمین گروه‌های مجازی، مربیان راهنمای هر پایه هستند که فرآیند آموزش دروس را ساماندهی خواهند کرد؛ تمامی موضوعات مرتبط با آموزش از جمله حل تمرین و پرسش و پاسخ، توسط دبیران در گروه انجام خواهد شد. کلیپ‌های کوتاه آموزشی نیز در داخل گروه ارسال می‌شود تا دانش آموزان از استفاده کنند.

مدیر دبیرستان دخترانه سمای تهران تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مدرسه، زیر نظر مربیان راهنما انجام می شود؛ در واقع مربیان راهنما، میان مسائل آموزشی و پرورشی، نوعی تعادل‌بخشی ایجاد می کند که در کنار موضوعات آموزشی و درسی، امنیت روانی دانش آموزان نیز تامین شود. لذا بازخوردهای دریافتی از سوی والدین، نشان می دهد که نسبت به فعالیت های مدرسه در روزهای تعطیل رضایت دارند.

وی گفت: والدین از آموزش و وضعیت درسی دانش آموزان هیچ نگرانی ندارند؛ به همین دلیل باید در حوزه امنیت روانی دانش آموزان نیز فعالیت داشته باشیم. در این راستا، پیام ها و فیلم های انگیزشی به مناسبت های مختلف برای دانش آموزان ارسال می‌شود تا از لحاظ روحی و روانی نیز دچار مشکل نشوند.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: مشاوران مدرسه طی روزهای تعطیل، تمامی فعالیت‌های آموزشی و تحصیلی دانش آموزان را از طریق والدین پیگیری می کنند؛ اگر پیگیری مستمر نباشد، نمی‌توانیم وضعیت تحصیلی دانش آموزان و میزان مشارکت آن‌ها در موضوع آموزش مجازی را بررسی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063200

وب گردی

وب گردی