دیپلماسی ذلت‌بار خنده در مقابل کشتار مسلمانان هند بی‌‌اثر است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) گفت: متاسفانه وزارت امور خارجه  در عمر 6 ساله خود تنها سیاستی که داشت خنده ذلت‌بار در برابر کشورهای اروپایی بود در حالی که این سیاست در برابر کشتار مسلمانان هند بی‌فایده است.

طاهره یاورطلب در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آزار و اذیت مسلمانان هند در چند روز گذشته اظهار کرد: متاسفانه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به هند چراغ سبز به هندوهای افراطی و دولت مودی نشان داد تا موج جدیدی از حملات علیه ملسمانان این کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مسلمانان در هند پرشمار هستند اما در اقلیت قرار دارند، بیان کرد: مسلمانان در هندوستان از حقوق مدنی و شهروندی محروم هستند و این موضوع با روی کار آمدن دولت مودی هند که وابسته به هندوها و تاثیر گرفته از افکار تندروی صهیونیستی بوده، به شدت نمود بیشتری پیدا کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) ظلم به مسلمانان توسط جهانیان را منوط به هند ندانست و گفت: در سال‌های گذشته تندروهای مذهبی و فرقه‌ای در سراسر جهان تلاش‌های بسیاری برای به حاشیه راندن کشورهای مسلمان یا آزار و اذیت مسلمانان در کشورهایی با دولت‌های غیر مسلمان نظیر آن نیز کشمیر، میانمار، یمن، سوریه و غیره کرده است.

کشتار مسلمانان هند با بایکوت خبری از سوی دولت این کشور مواجه است

وی کشتار، اسارت، آزار و آتش زدن خانه مسلمانان هند توسط هندوها و دولت این کشور را محکوم کرد و گفت: اجماعی پنهان برای ضعیف کردن مسلمانان در جهان شکل گرفته است که این مجمع غیر رسمی چراغ خاموش و با تحریک دولت‌ها، گروه‌ها و فرقه‌های مذهبی مسلمانان را مورد ظلم و ستم قرار می‌دهد.

به گفته یاورطلب، مردم مسلمان هند در سکوت کامل و بایکوت خبری از سوی دولت این کشور، سازمان حقوق بشر و مجامع بشر دوستانه و حتی کشورهای مسلمان توسط هندوها به بدترین شکل ممکن مورد شکنجه قرار می‌گیرند و بعضا از خانه و شهر خود بیرون رانده می‌شوند.

این دانشجوی دانشگاه الزهرا(س) با انتقاد از سکوت دستگاه دیپلماسی کشورمان بیان کرد: متاسفانه وزارت امور خارجه در عمر 6 ساله خود تنها سیاستی که داشت خنده ذلت بار در برابر کشورهای اروپایی بود در حالی که این سیاست در برابر کشتار مسلمانان هند بی‌فایده است. سیاست خارجه و بین‌الملل برای دستگاه دیپلماسی کشور تنها در ارتباط یک طرفه با چند کشور اروپایی خلاصه می‌شود.

وی ادمه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و معاونان وی در وزارت‌خانه هیچگاه در برابر مشکلات مسلمانان جهان اسلام موضع‌گیری به‌هنگام و درستی نداشتند که این موضوع شایسته انقلاب اسلامی که ادعا دفاع از مظلومان عالم را دارد، نیست.

علیه دولت هند باید فشار رسانه‌ای ایجاد شود

یاورطلب با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی مسلمانان هند در اولویت کاری جهان اسلام قرار دارد، گفت: دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام اگر اتحاد خود را کنار بگذارند، قدرت و ظرفیتی مقابله با دولت‌های و گروهای ظلم کننده به مسلمانان را ندارند. اما متاسفانه به دلیل مکر و حیله استکبار جهانی و سست عنصری برخی از سران کشورهای حاشیه خلیج فارس این اتحاد به درستی شکل نمی‌گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) فشار رسانه‌ای را اولین قدم در راه پیروزی حق علیه باطل و کم کردن فشار ظلم بر مسلمانان در جهان برشمارد و گفت: دانشجویان و اهالی رسانه باید با اتحاد و ایجاد فشار رسانه‌ای در سطح بین‌الملل اقدام به افشاگری درباره کشتار مسلمانان هند کنند. این فشار رسانه‌ای دولت مودی هند را مجبور به عقب نشینی و کنترل هندوهای افراطی کشورش خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063217

وب گردی

وب گردی