اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای تبدیل سوله‌های ورزشی به مراکز تست و درمان کرونا

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از آمادگی این وزارتخانه برای در اختیار قرار دادن برخی سالن‌های ورزشی خارج از مدارس برای استفاده به عنوان مراکز درمانی کرونا خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط‌ عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی از آمادگی برای در اختیار قرار دادن برخی سالن‌های ورزشی خارج از مدارس برای استفاده به عنوان مراکز درمانی کرونا خبر داد و گفت: با توجه به شرایط ویژه به وجود آمده در برخی از استان‌ها که باعث تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای رسیدگی به بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا شده، وزارت آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا برخی سوله‌های ورزشی دارای امکانات خود که به صورت تک سالن (خارج از مجتمع)، بیرون از مدرسه یا عدم مجاورت با فضای آموزشی بوده را در اختیار مراکز علوم پزشکی گذاشته تا با تجهیز بهداشتی آن‌ها، برای افزایش ظرفیت خدمت‌رسانی استفاده شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت ادامه داد: رسیدگی به مراجعان مشکوک و کسانی که برای چکاپ به مراکز درمانی مشترک مراجعه می‌کنند، احتمال سرایت بیماری کرونا را افزایش می‌دهد و به نظر می‌رسد با استفاده از ظرفیت این سوله‌های ورزشی می‌توان از این خطر جلوگیری کرد. ضمن اینکه مجهز بودن این سالن‌ها به نور مناسب، تهویه‌های گرمایشی و سرمایشی و ...، امکان استفاده از آن‌ها را برای تبدیل شدن به مراکز درمانی موقت میسر کرده است.

حمیدی بر اختصاص تک‌سالن‌های دور از فضاهای آموزشی با عدم مجاورت با مدارس و همچنین عدم حضور این سالن‌ها در مجتمع‌های ورزشی تاکید و ابراز امیدواری کرد این ظرفیت به سرویس‌دهی به مراجعان مشکوک و مبتلا به کرونا ویروس کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063225

وب گردی

وب گردی