ایران می‌تواند الگویی برای مقابله با کرونا باشد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیرازگفت: ایران می تواند تبدیل به الگویی برای دیگر کشورها در مقابله با ویروس کرونا شود.

علیرضا فرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات انجام شده در مواجهه با بیماری کرونا گفت: اطلاع رسانی‌های دولت و وزارت بهداشت از طریق صدا و سیما و از طریق پیام کوتاه بسیار خوب بوده است. دولت می تواند با صرف هزینه‌های بیشتر اقدامات بهتری نیز انجام دهد و در قرنطینه بسته‌های حمایتی پخش کند و از راه های دیگر به بهداشت و سلامت مردم کمک برساند.

وی درباره نقش دانشجو‌ها مقابله با ویروس کرونا گفت: فعالان دانشجویی در این اوضاع نیز می‌توانند به دنبال راه‌هایی برای تامین دارو برای مردم باشند و در عرصه‌هایی چون آگاهی بخشی و اطلاع رسانی نیز وارد شوند، با اینکه دانشگا‌ه‌ها تعطیل شده اما دانشجویان می‌توانند به مردم در مقابله با ویروس کووید19 کمک کنند.

فرقی درباره نقش مردم در مواجهه با ویروس کرونا نیز گفت: آن‌ها طبق توصیه‌های وزارت بهداشت باید در خانه بمانند و از بهداشت فردی خود مراقبت کنند همچنین دولت نیز در راستای آرامش دادن به افکار عمومی باید از طریق صدا و سیما اقدام کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در ادامه تصریح کرد: سران سه قوه باید برای این اوضاع برنامه ریزی کنند تا چنین بیماری بیش از این بین مردم شیوع پیدا نکند و ملت نیز به آگاهی کافی و لازم در مواجهه با ویروس کووید19 برسند.

وی درباره دستاوردهای این برهه از تاریخ ایران برای آیندگان گفت: چنین روزهایی فرهنگ سازی برای آیندگان در مقابله با تهدیدات مهم ملی خواهد داشت و حتی شاید ایران را تبدیل به الگویی برای جهانیان کند یعنی کشورمان تبدیل به الگویی برای دیگر کشورها در مقابله با ویروس کرونا شود.

فرقی با تاکید بر اینکه نباید فضای مجازی جولانگاه بی حیایی در این برهه حساس از کشور شود، گفت: چنین مسائلی برای نسل‌های نوجوان و کودک تبعات بدی خواهد داشت و باید جلوی محتواهای بد گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063250

وب گردی

وب گردی