جزئیات تعیین حقوق و مزایای کارمندان کارمعین آموزش و پرورش اعلام شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کارمعین را جهت اطلاع و اقدام به تمامی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ارسال کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی‌ اللهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کارمعین را جهت اطلاع و اقدام به تمامی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ارسال کرد.

طبق این دستورالعمل که پیرو بخشنامه هفتم اسفندماه ۱۳۹۸ سازمان امور اداری و استخدامی کشور به ادارات آموزش و پرورش ارسال شده است، حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین (مشخص) معادل ۸۰ درصد حقوق و مزایای کارمندان پیمانی نظیر تعیین می‌شود.

همچنین تطبیق و تعیین حق شغل و شاغل کارمندان موردنظر اساس (۸۰%) امتیازات جداول حق شغل و شاغل (موضوع بخشنامه 710/8 تاریخ 21.2.1388) صورت می‌گیرد. طبق این دستورالعمل سوابق تجربی افراد مورد نظر برای تعیین طبقه و رتبه شغلی براساس طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل همانند کارکنان پیمانی محاسبه خواهد شد.

در این دستورالعمل آمده است که امتیازات حق شغل و حق شاغل کارکنان قرارداد کارمعین با رعایت سنوات خدمت و عوامل جدول حق شاغل معادل رتبه و طبقه کارمندان در جدول حق شغل و امتیازات مکتسبه از عوامل حق شاغل تعیین و نسبت به برقراری حق شغل و شاغل اقدام خواهد شد.

فوق‌العاده مدیریت اما موضوع تبصره 2 ماده 65 و فوق‌العاده بندهای 1،2، 3، 5، 6، 7، 8 و 10 ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، برای افراد مورد نظر تا سقف ۸۰ درصد تعیین می‌شود.

در این دستورالعمل همچنین تاکید شده است که فوق‌العاده موضوع بند ۴ و بند ۹ ماده ۶۸ قانون برای کارمندان قرارداد کارمعین همانند کارمندان پیمانی نظیر تعیین می‌شود.

طبق آنچه که معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش ابلاغ کرده است، با اجرای این دستورالعمل، اگر حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین نسبت به قرارداد قبلی آن‌ها کاهش یابد، تفاوت آن به صورت مبلغ ثابت و بدون تغییر در ردیف (سایر) فرم قرارداد درج می‌شود.

در این دستورالعمل با بیان اینکه این بخشنامه از ۱ اسفند ۱۳۹۸ اجرا می‌شود آمده است که قراردادهای سال جاری برای مدت یک ماه از ۱ اسفند ۹۸ تا ۲۹ اسفند 98 تنظیم و منعقد شود.

دستورالعمل اجرایی تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین (مشخص) ابلاغ از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، به شرح زیر است:

اواخر بهمن‌ماه سال جاری سازمان برنامه و بودجه بخشنامه‌ای درخصوص مجوز استفاده از ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری صادر کرد که بعد از صدور این بخشنامه احکام حقوق اسفند کارمندان رسمی سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف دولتی تعیین تکلیف شد. اما وضعیت کارمندان قراردادی و پیمانی دستگاه‌ها در انتظار صدور دستورالعمل مشترک سازمان‌های برنامه و اداری و استخدامی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063283

وب گردی

وب گردی