به‌کارگیری ابزارهای هوشمند دیجیتال؛ بستری برای ایجاد امنیت و آرامش

یکی از مزایای هوشمند شدن شهرها، برای مقابله با شیوع بیماری‌های عفونی است، بنابراین ایران هم کشوری است که در سال‌های اخیر به مدد توسعه زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی توانسته گام‌های بلندی در این حوزه بردارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این روزها ابزارهای هوشمند دیجیتال بازار روند رو به رشدی پیدا کرده‌ تا جایی‌که قابلیت‌های زیادی برای جدال با بیماری کرونا دارند این ابزارها می‌توانند از حضور مردم در جامعه پیشگیری کنند.

استفاده از موبایل یکی از این روش‌ها و ابزارهای هوشمندی است که می‌تواند به کمک مردم آمده و از حضور آنها در جامعه بکاهد. به طور مثال اگر بتوانیم از طریق موبایل و استفاده از برنامه‌های طراحی شده یا اپلیکیشن‌های هوشمند، میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را کم کنیم یک گام بزرگ به سمت کاهش همه‌گیری این بیماری برداشته‌ایم.

ابزارهای دیجتیالی که در کنار دیگر روش‌ها می‌تواند نگرانی‌های مردم از ابتلا به ویروس کرونا که واگیری آن در تعامل با جامعه بیشتر می شود را کم کند. خریدهای اینترنتی، مراجع به مراکز بهداشتی، پیش‌برد کارهای اداری و بانکی از جمله خدماتی است که می‌توان به کمک ابزارهای هوشمند در منزل انجام داد و از ترددهای بی جهت در شهر پیشگیری کرد.

با توجه به این‌که استفاده از گوشی موبایل و اینترنت در ایران همه‌گیری بالایی دارد باید از این فرصت برای کاهش ترددهای روزانه بهره برد. از دیگر ابزارهای دیجیتال دیگر که این روزها به کار می‌آید و برای کنترل این بیماری و ممانعت از شیوع این بیماری قابل استفاده است، ابرداده‌ها و هوش مصنوعی است. همه این ابزارها می‌تواند تا حدودی امنیت روانی مردم را فراهم و از شیوع نگرانی و بیماری بین مردم پیشگیری کنند.

یکی از مزایای هوشمند شدن شهرها، برای مقابله با شیوع بیماری‌های عفونی می‌توان به فناوری‌های اینترنت اشیا، سیستم محاسبات ابری (cloud computing)، اینترنت تلفن همراه و ابرداده‌ها در ساختمان‌های هوشمند، سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی شهری، تجارت و خرید و فروش آنلاین، محیط زیست و غیره اشاره کرد.

ایران هم کشوری است که در سال‌های اخیر به مدد توسعه زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی توانسته گام‌های بلندی در این حوزه بردارد. گام‌های دانش‌بنیانی که در بستر این زیست‌بوم، می‌تواند با ارائه خدمات غیرحضوری از سلامت مردم محافظت کنند.

دانش‌بنیا‌ن‌هایی که در بستر ارائه خدمات غیرحضور می‌توانند بازوی کمکی برای کادر درمانی باشند. کادر درمانی که این روزها به دلیل افزایش مراجعات بعضا بی‌جهت، توان و امکانات ارائه خدمات به مردم را ندارند و بارها بر عدم مراجعه مردم به این مراکز تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063297

وب گردی

وب گردی