تشکیل گروه‌های رفع اشکال مجازی توسط پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از برگزاری کلاس‌های آنلاین در این دانشگاه خبر داد و گفت: پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان گروه های رفع اشکال تشکیل داده و در آن ابهامات و ایرادهای درسی دانشجویان را رفع می‌کنند.

حمیدرضا قائم پناه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آموزش‌های مجازی دانشگاه فرهنگیان که به شیوع کرونا در مراکز آموزشی دنبال می‌شود اظهار کرد: بحث آموزش‌های الکترونیک در دانشگاه فرهنگیان، از چند ترم گذشته آغاز شده است، در همین راستا تعدادی از دروس به صورت الکترونیک و غیر حضوری برای دانشجویان ارائه می‌شود؛ همچنین تمهیداتی در راستای برگزاری کلاس رفع مشکل توسط استادان نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیل اجباری دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در این ایام، منجر شد بسیاری از محتوای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان نیز به صورت الکترونیک ارائه شود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: کلاس‌های آنلاین دانشگاه فرهنگیان در تعطیلات کنونی، بر همان بستری که پیش از این برای آموزش‌های الکترونیک فراهم شده بود، پیاده شد. در حال حاضر روند آموزش الکترونیک در طول این ایام برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به صورت آنلاین فراهم شده است و دانشجویان می‌توانند از محتوای ارائه شده در کلاس‌های مجازی استفاده کنند.

وی با اشاره به اقدامات پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در راستای آموزش از راه دور اضافه کرد: پردیس‌های استانی این دانشگاه در برخی موارد با هماهنگی‌هایی که با استادان دارند، گروه های رفع اشکال را در فضای مجازی تشکیل داده و در آن ابهامات و ایرادهای درسی دانشجویان را رفع می‌کنند.

قائم‌پناه با اشاره به استقبال نکردن دانشجویان از آموزش مجازی و تشکیل گروه‌های رفع اشکال خاطرنشان کرد: به روند آموزش مجازی و رفع اشکال در این گروه‌ها انتقاداتی وارد است، متاسفانه دانشجویان از این گروه‌ها استقبال چندانی نکرده و در بحث‌های آموزشی شرکت نمی‌کنند. در برخی نقاط کشور سرورها مشکل دارد و دانشجویان نمی‌توانند به این مباحث دسترسی داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از دانشجو معلمان در نقاط محروم حضور دارند، دسترسی به اینترنت در این مناطق عملاً امکا‌ن‌پذیر نیست و این دانشجویان برای پیگیری مباحث درسی خود با مشکل مواجه هستند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: امیدواریم با ادامه پیدا کردن روند مراقبتی شهروندان و بهبود شرایط در دانشگاه فرهنگیان من به همراه سایر دانشجویان بتوانیم بار دیگر در کلاس درس حضور پیدا کنیم و به تعلیم و تعلم بپردازیم، تعلیم و تربیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قطعاً آینده نظام تعلیم و تربیت را رقم خواهد زد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات آموزش مجازی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلاتی که در آموزش مجازی دروس با آن مواجه هستیم می‌توان به انتقال پیدا نکرده فن و مهارت‌های معلم در این نوع آموزش اشاره کرد. این تعطیلات منجر شده است از بستر حقیقی زندگی شبانه‌روزی در کنار سایر دانشجویان خوابگاهی دور بمانیم، زندگی در این شرایط بعد تربیتی دانشجو معلمان را رقم می‌زند‌، امیدواریم با بهبود شرایط کلاس‌های تربیت معلم با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063303

وب گردی

وب گردی