نیاز شدیدمراکز شبانه روزی معلولان و سالمندان  به ضدعفونی‌کننده‌ها

معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی پویشی برای تهیه مواد شوینده و ضد عفونی کننده برای مراکز شبانه روزی این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ذوالفقار یزدان مهر، با بیان اینکه همزمان با شیوع بیماری کرونا ویروس و نیاز شدید جمعیت تحت پوشش و مراقبین تحت پوشش سازمان بهزیستی به وسایل شوینده و ضد عفونی کننده و عدم امکان تهیه این وسایل که مشکلات عدیده‌ای را برای مراکز به وجود آورده است گفت: با عنایت به موارد فوق دفتر مشارکت‌های مردمی این معاونت در نظر دارد نسبت به برگزاری پویشی در این خصوص اقدام کند.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری پویش گفت: این پویش شامل تهیه مواد شوینده، ضد عفونی کننده و لوازم بهداشتی برای مراکز نگهداری با همکاری خیرین و برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها، همچنین از طریق جلب مشارکت‌های مردمی است.

معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: هماهنگی‌های لازم در خصوص اجرای این برنامه در استان‌ها انجام شده و گزارش اقدامات نیز ارزیابی و به دست ریاست سازمان بهزیستی کشور و ستاد مدیریت بحران این سازمان خواهد رسید.

یزدان مهر در ادامه به دستگاه‌های مختلف همکاری کننده در این پویش اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم با صدا و سیمای استان‌ها و سایر رسانه‌های استانی برای اطلاع رسانی صورت گرفته است. همچنین ارسال پیامک به خیران و جلب مشارکت آنها نیز در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فضای محیطی موسسات برای اطلاع رسانی و جلب مشارکت‌های مردمی نیز توضیح داد: در همین راستا ضمن استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی از ظرفیت موسسات و مراکز غیر دولتی نیز استفاده خواهد شد. همچنین جلب مشارکت صنایع، شرکت‌ها و استفاده از ظرفیت نهادها و ارگان‌های فعال در حوزه تولید مواد شوینده و ضد عفونی کننده نیز در دستور کار قرار دارد.

یزدان مهر تاکید کرد: با توجه به فعالیت تعداد زیاد مراکز نگهداری از معلولان، سالمندان و کودکان در سراسر کشور که به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف این سازمان هستند، این پویش تلاش می‌کند تا لوازم بهداشتی مورد نیاز آنها را تامین کند.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1063328

وب گردی

وب گردی