سکوت جوامع‌حقوق‌بشری در برابر کشتار مسلمانان هند ظلم آشکار است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر همواره در موضوعات مرتبط به نقض حقوق مسلمانان در سراسر دنیا از جمله هند سکوت کرده و با سکوت خود زمینه را برای ظلم بیشتر فراهم می‌کنند.

جلیل دارا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وضعیت نگران کننده مسلمانان در کشور هند اظهار کرد: مسلمانان هند اولین بار نیست که مظلومانه مورد هجمه قوم گرایانه و نژادپرستانه افراط گرایان نظیر هندوها یا دولت مودی این کشور قرار می‌گیرند.

وی رفتار وحشیانه هندوها با مسلمانان هند را ناشی از چراغ سبز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیرش به این کشور دانست و گفت: دولت هند نه تنها جلوی افراطیون کشورش در کشتار مسلمانان و به آتش کشیدن منازل و مساجد آنها را نمی‌گیرد بلکه خود نیز همراه هندوها در این موضوع است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ بیان کرد: مسلمانان نیز همانند سایر اقشار مردمی در هند حق دارند از حقوق شهروندی یکسان برخوردار باشند و دولت هند حق تبعیض در این خصوص را ندارد.

وی از سکوت جوامع حقوق بشری در مورد آزار و اذیت مسلمانان هند انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد هستیم سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر همواره در موضوعات مرتبط به نقض حقوق مسلمانان در سراسر دنیا سکوت کرده و با سکوت خود زمینه را برای ظلم بیشتر فراهم می‌کنند.

دارا با تاکید بر سردمداری اسلام در مبارزه با تروریسم گروهی و دولتی عنوان کرد: در حال حاضر که اسلام، رحمانی‌تر از هر مکتب دیگری ندای صلح سر می‌دهد و سردمدار مبارزه با تروریسم و خشونت است؛ اما پیروانش در اقصی نقاط جان قربانی خشونت هستند.

عضو هیئت علمی دانشگگاه تربیت مدرس با دعوت از کشورهای اسلامی برای شکل‌گیری اتحاد در فشار وارد کرده به دولت هند اظهار کرد: دولت‌های کشورهای مسلمان باید بدانند که صدای بلندگوهای دروغین حمایت از حقوق بشر غربی به حمایت از مسلمانان هند بلند نخواهد شد. بلکه این خود مسلمانان هستند که باید مقابل جریان افراط گری در هند را بگیرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بی‌شک انتظار می‌رود دولت هند با اقدامی شایسته در مقابل این جریان افراطی، مانع از منفور شدن خود در جهان اسلام شود. استادان دانشگاه‌های ایران در این خصوص در نامه‌ای اعتراض خود را دبیر کل سازمان ملل اعلام کردند و خواستار پایان دادن به این کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در هند ‌شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063345

وب گردی

وب گردی