برگزاری دوره زبان فارسی برای دانشجویان غیر ایرانی واحد کرمانشاه

مدیر دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از افزایش دانشجویان غیر ایرانی به ۱۹۷ نفر در سال ۹۸ خبر داد.

مهدی صادقی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: طراحی و تکمیل سایت دو زبانه انگلیسی و عربی به منظور معرفی توانمندی های دانشگاه یکی از اقدامات در حوزه بین الملل واحد کرمانشاه بود. همچنین گسترش ارتباط و معرفی دانشگاه در مراکز و کارگزاری های جذب دانشجو را نیز در دستور کار قرار دادیم.

او ادامه داد: برگزاری دوره زبان فارسی در قالب دوره های مکمل جهت ارتقای زبان فارسی دانشجویان غیر ایرانی و آشنایی با فرهنگ ایرانی را نیز در سال ۹۸ دنبال کرده و کتابچه معرفی دانشگاه نیز تهیه شد.

او با بیان این که تجهیز خوابگاه مستقل برای دانشجویان پسر نیز یکی از اقدامات سال ۹۸ بود تصریح کرد: دانشجویان غیر ایرانی از ۲۴ نفر در سال ۹۷ به ۱۹۷ نفر تا مهر ۹۸ افزایش پیدا کرد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه های سال ۹۹ واحد کرمانشاه در حوزه بین الملل گفت: گسترش همکاری با کارگزاری های رسمی در کشورهای هدف و معرفی بهتر توانمندی های دانشگاه یکی از برنامه های در دست اجرا است.‌ همچنین به دنبال این هستیم تا ارتباط با دانشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت علوم جهت انعقاد تفاهم نامه های علمی آموزشی و فرهنگی را نیز گسترش دهیم.

به گفته او انجام فعالیت های فرهنگی هدفمند به منظور آشنایی دانشجویان غیر ایرانی در قالب دوره های کوتاه و بلند مدت یکی دیگر از برنامه های دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیر ایرانی واحد کرمانشاه است.

او در ادامه با بیان این که هدف از جذب دانشجویان غیرایرانی فقط درآمدزایی نیست تاکید کرد: به دنبال افزایش جذب دانشجویان برای ایجاد فضای رقابت بین آنها هستیم چرا که هر کدام از این دانشجویان می‌توانند به‌عنوان سفیر فرهنگی عمل کنند.

مدیر حوزه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در ادامه اضافه کرد: سال گذشته، یک سری بازدیدها از کشور عراق صورت گرفت و با دانشگاه‌های هم‌تراز دانشگاه ما مذاکراتی برای برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی انجام شد.

صادقی در خصوص برنامه این واحد دانشگاهی برای جذب استادان خارجی اظهار کرد: از نظر اعضای هیئت علمی و تامین استاد برای دانشجویان خارجی با مشکلی مواجه نیستیم اما در فاز بعدی برای جذب استادان توانمند خارجی نیز برنامه‌هایی در دست اجرا داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063370

وب گردی

وب گردی