رسالت اصلی دانشگاه‌ها مواجهه علمی با مسائل و مشکلات جامعه است

در دیدار مشترک سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با امام جمعه و مسئولین شهرستان در خصوص ترویج محصولات و بهره برداری از ظرفیت های منابع طبیعی شهرستان قدس بر توسعه همکاری‌ها تأکید شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرقدس عبدالله قاسمی پیر بلوطی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در دیدار با امام جمعه شهرستان قدس در خصوص همکاری های لازم سازمان ها، نهادها و ادارات در خصوص آموزش و ترویج مشارکت و حمایت از تحقیقات کاربردی در قالب انجام پروژه‌های ضدعفونی کننده محصولات گیاهی را با هدف پیشگیری از شیوع بیماری ها را تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با تأکید بر کاربردی شدن پژوهش‌ها و بهره‌مندی از تخصص‌ها و توانمندی‌های این واحد و مشارکت سازمان های مردم نهاد در زمینه‌های توسعه و حمایت های مختلف از محصولات گیاهی بخش کشاورزی افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس به‌عنوان واحد پیشرو در بخش کشاورزی و صنایع غذایی و در راستای مأموریت محول شده برنامه علمی گیاهان دارویی و امنیت غذایی با جدیت پیگیری نموده و تحقق رسالت اصلی دانشگاه‌ها که مواجهه علمی با مسائل و مشکلات جامعه است، قدم برمی‌دارد.»

وی هدف از این تعامل و هم‌افزایی با سازمان های مردم نهاد در بخش تعاون وجهاد کشاورزی را حل مشکلات حوزه اجرا برشمرد و خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌مندی از استادان مجرب، اعضای هیئت علمی و همچنین امکانات و ظرفیت‌هایی نظیرکارگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی خود می‌تواند در حل مسائل و مشکلات در بخش گیاهان دارویی و تولید محصولات ضدعفونی کننده به شهرستان کمک نماید و این مهم تعامل و همکاری ادارات وسازمان های مردم نهاد را می طلبد.»

عبدالله قاسمی حمایت از پژوهش‌های کاربردی در زمینه‌های گیاهان دارویی، استفاده از امکانات آموزشی و پژوهشی ادارات و دانشگاه، بهره‌مندی از ظرفیت اعضای هیئت علمی و سرمایه‌گذاری در زمینه طرح‌های درآمدزا و تامین نیازهای مردم را از جمله زمینه‌های همکاری دانشگاه وادارات شهرستان مطرح کرد..

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: راه اندازی بخش نهاد نمایندگی و ایجاد وحدت بین دانشگاه وحوزه حالت عملیاتی پیدا کرده که با توجه به محرومیت و امکانات منطقه ما نمی توانیم نسبت به مشکلات بی تفاوت باشیم. لذا به مشکلات شهرستان ورود پیدا کرده و با تولید ژل های ضدعفونی ومحلول اوکال آزاد بیشتر سعی کردیم از بعد روانی اثر بخش بوده وآرامش را برای مردم ایجاد کنیم واجازه سو استفاده به محتکران از مشکلات به وجود آمده را ندهیم.

قاسمی تصریح کرد: باید سه بحث امید،آگاهی بخشی وآرامش معنوی را ایجاد کرده تا از فشارهای روانی مردم کم کنیم و همچنین با اخذ مجوزهای لازم و راه اندازی خط تولید با همکاری جهاد کشاورزی، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی، شهرک صنعتی و... بتوانیم مسائل و مشکلات پیش آمده را برطرف نماییم و در بحث جهاد علمی و عملی فعالیت خوبی داشته باشیم.

تبدیل عرصه علمی به عمل و تولید ثروت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس

حجت السلام والمسلمین حاج رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به دو اقدام مهم دانشگاه و قیمت تمام شده محصول و توزیع بین اقشار آسیب پذیر و با توجه به کمبود خط تولید و نیاز به تولید انبوه گفت: امروز توفیقی نصیب من شد برای عرض تشکر وآغاز حرکت جهادی سلامت و ضدعفونی کردن مناطق و به همت گروه های جهادی و با تلاش روحانیون آرامش معنوی را بر منطقه حاکم نمایم.

امام جمعه شهرستان قدس ادامه داد: باید قدری به مردم آگاهی دهیم تا در مقابل کرونا خسته وضعیف نشوند وآرامش معنوی نیز ایجاد کنیم.

وی از اقدامات حجت الاسلام منصوری معاونت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس و اقدامات وی در گردهمایی طلاب جوان به منظور اقدام علمی و جهادی ورفع شبهات و رصد کردن فضای مجازی وتهیه پاسخ درست وجامع به منظور ایجاد آرامش و فریب نخوردن مردم که توسط دشمنان از این کرونا غولی ساخته نشود و مردم استرس و اضطراب نداشته و سرگردان نباشند تشکر نمود.

جوکار اشاره ای به خبرهای ضد و نقیض دشمن در ماهواره ها، شبکه های خارجی و فضای مجازی کرد وگفت: برخی از معاندان سعی دارند شرایط جامعه را مضطرب کرده و از ناآرامی و اضطراب مردم به نفع خود سواستفاده نمایند.

امام جمعه شهرستان قدس از رسانه و قرارگاه فرهنگی شهرستان درخواست کرد: با تمام توان برای انعکاس تلاش های دانشگاهیان وگروه های جهادی برای نشر حداکثری مهار این ویروس منحوس با هدف آگاهی بخشی وبا ارائه محصولات پیشگیرانه بهداشتی وضدعفونی کننده اقدام مناسب را برای خدمت رسانی به منطقه انجام دهند.

جوکار در پایان صحبت های خود از تلاش دکتر قاسمی و همراهان ایشان برای جهاد علمی و عملی تقدیر و تشکرکرده و افزود: برای ما مایع خرسندی است که امروز دانشگاه آزاد بتواند عرصه علمی را تبدیل به عمل و تولید ثروت نماید و امروز این اتفاق افتاده ومردم وقتی می بینند که دانشگاه برای نیازهای روزانه آن ها درمان و نسخه دارد و نیازها را تامین می کند و نیاز مردم در شرایط تحریم کاملا گیاهی و طبیعی برطرف می شود توجه و نگاه مردم به دانشگاه عوض می شود. و بارقه ای از امید در دل مردم ایجاد می شود و زیبایی دیگرکه من امروز در دانشگاه شاهد هستم تجلی عینی وحدت حوزه و دانشگاه واقعا اینجا در عمل خودش را نشان می دهد. اگر وحدت حوزه و دانشگاه که سالها سال آرزوی ما بود که از شعار و حرف در بیاید و فقط این نباشد که یک برنامه در آذر ماه محدود به یک همایش یا نشست باشد، امروز با این نوع اقدام در حوزه تولید محصولات و رسانه و ایجاد آرامش و امنیت روانی گامی بردارد که خوشبختانه ما در حال حاضر در واحد شهر قدس شاهد وحدت زیبای حوزه و دانشگاه هستیم و شما عزیزان ثابت کردید از فضای دانشگاه استفاده و بهره وری لازم را می توان برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063373

وب گردی

وب گردی